برای قطع بیماری کرونا خرید از سامانه الکترونیکی برای مردم فرهنگ سازی شود

دکترنقی پور:

روند کاهشی کرونا به نوعی آتش زیر خاکستر است و نباید اجازه دهیم این آتش شعله ور شود

بیست و دومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی کرونا در اداره کل ارشاد اسلامی گیلان به ریاست دکتر فیروز فاضلی برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر؛ در این جلسه که با حضور دکتر نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ابراهیمیان معاون فرهنگی و مصباح معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان، خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات، رضوانی نژاد مسئول ستاد کانون های امور مساجد گیلان، قانع مدیر روابط عمومی شهرداری رشت، محبی مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان و نمایندگان پلیس فتا و استانداری گیلان همراه بود، رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی استان گفت: برای قطع زنجیره بیماری کرونا و استمرار در پیشگیری از این بیماری کشنده باید شیوه خرید مردم از حالت حضوری تغییر کرده و به شکل غیر حضوری و از طریق سامانه های الکترونیکی و استفاده از چنین ظرفیت هایی برای تامین و خرید کالا و خدمات انجام شود.

دکتر فاضلی افزود: ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه و معرفی “سامانه الکترونیکی بیهین” باید به خوبی از سوی مطبوعات ، رسانه ها و صدا و سیما انجام شود تا مردم با اطمینان به این سامانه ها مراجعه و مایحتاج مورد نیاز خود را خرید کنند.

وی اضافه کرد: رسانه های استان در بحران کرونا همراهی ، همدلی و تلاش های قابل توجه ای در اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری داشتند که باعث شد مجموعه استان در مواجهه با این بیماری کشنده موفق و موثر عمل کند و انتظار داریم این همراهی و زحمات همچنان از سوی رسانه های استان ادامه داشته باشد.
مدیرکل ارشاد گیلان یاد آور شد:خوشبختانه وضعیت گیلان در شرایط ثبات قرار دارد اما متاسفانه در برخی از استان ها به دلیل بی توجهی مردم ، بیماری کرونا مجددا اوج گرفته و جا دارد که مردم آگاهانه و با هوشیاری در جامعه حضور داشته و تردد کنند.

در ادامه این جلسه نیز دکتر نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوشبختانه استان گیلان از نظر کنترل بیماری به شرایط خوبی رسیده و در آرامش و ثبات می باشد و این حالت همچنان وجود دارد و حتی در برخی روزها خوشبختانه آمار فوتی های استان بسیار پایین و یا اصلا فوتی نداریم.

وی ادامه داد: اینکه مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در استان تک رقمی شده خبر خوبی است ولی دلواپسی ما این است که این وضعیت روند کاهشی نبوده و به نوعی آتش زیر خاکستر است و نباید اجازه دهیم این آتش شعله ور شود.

دکتر نقی پور خاطرنشان کرد: شنیده شده که در دنیا تغییرات ژنتیکی در این بیماری ایجاد می شود و این ویروس مثل همه ویروس های تنفسی که هر سال تغییر ژنتیکی دارند، تغییراتی خواهد داشت، البته ویروس ها نسبت به هم متفاوت هستند و در مورد کرونا ویروس چون شناخته شده نیست هنوز به طور قطع و یقین نمی توان نظر داد.

وی یادآور شد: افزایش بیماری کرونا در ۱۵ استان طی هفته گذشته جای نگرانی دارد و متاسفانه شرایط بستری و مرگ و میر سناریوی جالبی نیست! باید بیماریابی فعال بی علامت را در جامعه کشف کنیم و با مشاهدات و آزمایش آن ها را مورد شناسایی قرار دهیم.

نقی پور ادامه داد: اتفاق خاص بیماریابی خاص ویروس کرونا در جامعه می باشد و قرار است یک و نیم میلیون نفر مورد تست فعال قرار گرفته و مردم مجددا مورد سنجش قرار گیرند. خوشبختانه در گیلان مردم ۵ شهرستان رشت، انزلی، لاهیجان، رودبار و آستارا حدود ۲۰۰ خانوار مورد تماس قرار گرفتند و از ۵۰۰ نفر نیز خون گرفته شد تا موضوع مثبت یا منفی بود تست کرونا را بررسی کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: عدد بدست آمده بین ۲۲ تا ۳۳ درصد متغیر بوده که در مجموع باید گفت آنتی بادی ضد کرونا در استان خوب است؛ هر چند که این عدد، عدد بزرگی است اما متاسفانه در قیاس با کل دنیا بیشتر می باشد و نتیجه گیری اینکه در این ماجرا ۲۰ درصد افراد نیز هیچ گونه علامتی نداشتند اما نتیجه آزمایش آنها مثبت بود.

دکتر نقی پور در ادامه با بیان اینکه طبق آخرین بررسی ها در استان گیلان تاکنون حدود ۷۷۷ هزار نفر ویروس کرونا گرفته اند بیان داشت: میزان مرگ و میر در گیلان هشت صدم تا دوازده صدم در صد بوده است که متاسفانه و تاکنون نیز۶۱۷ نفر فوت شده اند؛ هر چند که مرگ و میرها متفاوت است و این البته قابل قیاس و تسری دادن به همه نقاط نیست و نباید این اعداد را با هم قیاس کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=9840

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: