شبکه های اجتماعی بیگانه را حداقل از سیستم آموزشی کشور خارج کنید!

باز باران خبر/ شبکه های اجتماعی به حریم خصوصی شما تجاوز کرده و اطلاعات شخصی تان را به شرکت های مختلف می فروشند. آیا تا به حال در فیس بوک نظری داده اید و به تبلیغاتی که مربوط به پست شماست دقت کرده اید؟ فیس بوک در سال ۲۰۱۱ میزان ۳٫۸ میلیارد دلار از همین راه کسب درآمد کرده است.
این میزان برای یک سایت رایگان بد نیست. پس فیس بوک و شبکه های اجتماعی دیگر، از چه راهی باید درآمد زایی کنند؟
در شبکه های اجتماعی بیگانه چقدر برای حریم شخصی ما ارزش قائل می شوند؟!
آنها درآمد خود را از طریق فروش تبلیغاتی که به طور خاص هدف گذاری شده اند کسب می کنند. در شبکه های اجتماعی وبسایت کالا نیست بلکه کاربرانش کالا هستند. این سایت ها از طریق فهمیدن کلمات کلیدی جست و جو شده، عادت های مرور اینترنت و دیگر اطلاعاتی که در کامپیوتر و یا پروفایل شما ذخیره شده است؛ تبلیغاتی اختصاصی برای شما ارائه می دهند.
در همین حال ممکن است شما به سایت اجازه دهید تا اطلاعات تان را با منابع خارجی به اشتراک بگذارد؛ بدون اینکه تنظیماتی برای غیر فعال کردن این موضوع وجود داشته باشد.
وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۷ طی بخشنامه‌ای به مدارس اعلام کرده که استفاده از پیام رسان‌های خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ برای به اشتراک گذاری اطلاعات ممنوع است.
اما چرا این بخشنامه به طور کامل و درست اجرا نگردیده است؟!
به واسطه:
۱ – مقاومت و عدم عقب نشینی آموزش و پرورش دراعتراف به کاستی های پیام رسان “شاد”
۲ -مقاومت دراعلام بلامانع بودن استفاده از ساختار های آموزش آنلاین واجد شرایط داخلی بومی،
ما هر روز شاهد هستیم که در بسیاری از مدارس، مدیران و معلمین از طریق پیام رسان های تلگرام، اینستاگرام و خصوصا “ واتس اپ” کلیه اطلاع رسانی های خود را با دانش آموزان و خانواده های آنها انجام می دهند.
به واسطه موارد فوق ، به وضوح ما شاهد عدم نظارت سیستم آموزش و پرورش کشور بر این مسئله هستیم. شما کمتر خانواده، دانش آموز، معلم و مدیری را می یابید که در بسترهای غیر مجاز ملی نسل بعد این سرزمین را به جلو می رانند.
حال سوال این است با توجه به معلوم بودن مالکیت این شبکه های اجتماعی، آیا روزانه اطلاعات بی دردسری از حریم خصوصی و سطح توانمندی و … فرزندان ما برای دشمنان این آب و خاک صادر نمی گردد؟
به راستی جوابگوی این سهل انگاری ها در سطح شهر، استان و ملی چه کسانی هستند؟

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15420

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: