راه اندازی کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت

باز باران خبر/ با هدف ارائه خدمات تخصصی به بیماران دیابت و پرفشاری خون، کنترل عوارض ناشی از این بیماری ها و درمان صحیح و اصولی، کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت راه اندازی می شود.

به گزارش باز باران خبر؛ دکتر قنبر پور سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده در سطح جهانی دو بیماری دیابت و پرفشاری خون عامل ۶۰درصد موارد مرگ و میردر جهان  را تشکیل می دهند . به همین منظور سازمان تامین اجتماعی همزمان درشش استان  از جمله گیلان  که بیشترین میزان ابتلا به بیماری دیابت و پرفشاری خون را دارا هستند کلینیک دیابت و پرفشاری خون راه اندازی می نماید.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان افزود : با راه اندازی کلینیک تخصصی دیابت و پرفشاری خون در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) انتظار می رود  ناتوانی های حاصل از دیابت و پرفشاری خون و عوارض ناشی از بیماری ، مرگ زودرس ناشی از بیماری دیابت و فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن کاهش یابد ، و اینکه کیفیت زندگی بیماران ارتقاء یابد و طول عمر مفید بیماران دیابتی و پرفشاری خون افزایش یابد.
دکتر قنبرپور استراتژی کلی کلینیک تخصصی دیابت و فشارخون را آموزش و توانمندسازی همکاران کادر درمانی  خدمات رسان به بیماران در سطوح مختلف وهمچنین آموزش بیماران ، تقویت نظام ارجاع در مراقبت بیماری دیابت و فشار خون بالا ، توسعه و انجام آزمایشات مورد نیاز مربوط به برنامه بیماران  و تامین دارو و فراهم نمودن دستیابی بیماران به داروهای مورد نیاز بیان نمود.

وی همچنین تصریح نمود: طی چند سال اخیربه منظور شناسایی، کنترل و ارائه خدمات درمانی مطلوب به چهار گروه از بیماران غیر واگیر دیابتی ، پرفشاری خون ، قلبی وعروقی و اعصاب و روان ، کم کاری تیروئید ، بیماران ریوی قریب به ۹۰هزار  پرونده الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان در همین راستا تشکیل شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20365

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: