برای تکمیل ساختمان جدید الاحداث آسایشگاه سالمندان رشت به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

باز باران خبر : در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مدیرعامل آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان طی نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح فعالیت ها ، مساعدتها و فداکاری های انساندوستانه خیرین به آسایشگاه سالمندان رشت گفت: از تمام مردم خیری که عاشقانه به آسایشگاه کمک کردند تشکر و قدردانی می کنم که زحمات و لطف های مردمی برای ما ستودنی است.

سید علی حسینی افزود: از همه اقشار بصورت ها و اشکال مختلف به ما کمک می کنند کارخانه داران برنجکوبی با برنج های کشاورزان، شرکت های آب و فاضلاب، شرکت برق ، پست، اتاق اصناف، شورای اسلامی و شهرداری رشت از جمله دستگاه هایی هستند که همیشه نگاه محبت آمیز به این بخش دارند.

وی ادامه داد: کمک های مردم به آسایشگاه فقط در مبالغ سنگین خلاصه نمی شود بلکه همه اقشار با توجه به وسع و توان مالی خود می توانند با کمترین مبلغ از ۱۰ هزار تومان به عضویت این مجموعه درآیند که هم ثواب اخروی و دنیوی دارد و هم بیماران و مددجویان ما هم از کمک های  شما بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان در  بخش دیگر از سخنان خود به ساختمان جدید الاحداث در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این مرکز با ۶ هزار متر مربع مساحت  و با تقریبا ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی  ۱۷ میلیارد تومان برای تکمیل آن اعتبار نیاز دارد.

سید علی حسینی  اظهار داشت: در سفر اول فروردین امسال رئیس دفتر رئیس جمهوری به این استان و بازدید از آسایشگاه معلولان و سالمندان مقرر شد که پروژه ساختمان جدید آسایشگاه جزء پروژه های سفر رئیس جمهوری قرار گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به بدهی شش میلیارد تومانی آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان به تامین اجتماعی استان تصریح کرد: اصل بدهی دو میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده که در طول سال های متمادی به این رقم افزایش یافته که به طور جدی پیگیر رفع این موضوع و از نمایندگان مجلس خواستار کمک در این باره هستیم.
وی با تشریح فعالیت ها و نگهداری معلولان و سالمندان در آسایشگاه خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، ۴۰۰ نفر در این آسایشگاه نگهداری می شوند که از این تعداد ۲۱۰ نفر زن و ۱۹۰ نفر مرد هستند که ۲۳۰ سالمند، ۷۰ نفر جسمی و حرکتی، ۶۵ ضایع نخاعی و ۳۵ نفر ذهنی را شامل می شود.
حسینی با بیان اینکه ۵۲ درصد از مددجویان این آسایشگاه اهل رشت، ۴۳ درصد از شهرهای دیگر استان و پنج درصد مددجویان خارج از استان هستند، اضافه کرد: بعد از رشت، از رودسر ۳۰ مددجو، رودبار با ۲۴ نفر، از فومن با ۲۱ و از شفت با ۱۹ مددجو بیشترین مددجویان در این آسایشگاه را شامل می شود.
وی بیان داشت: نصف جمعیت آسایشگاه معلولان و سالمندان استان گیلان متکی به تخت بوده و هیچ نوع حرکتی ندارند و بیش از یکصد و ۲۰ نفر از مددجویان بی سرپرستند، در حالی که تعداد کل مددجویان بی سرپرست استان کمتر از ۱۸۰ نفر است.
حسینی با اشاره به فعالیت درمانگاه الزهرا در آسایشگاه معلولان و سالمندان خاطر نشان کرد: یک گروه از دندانپزشکان در این آسایشگاه مستقر می شوند که یک شیفت برای مددجویان بستری و یک شیفت برای افراد نیازمند فعال می شود.

وی در پایان از خیرین که در این مدت بصورت داوطلبانه و عاشقانه برای استحمام مددجویان وقت می گذارند قدردانی نمود و  گفت: مردم همیشه وفادار ما در صورت تمایل زکات فطریه و کفاره خود را می توانند به حساب این مرکز واریز نمایند.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=732

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: