جشنواره روستایی و عشایری با اولویت توسعه فرهنگ تولید طرح ریزی شده است

گیلان چشم به راه برگزاری جشنواره ای از نواها و آوازهای بومی ، پوشش های محلی ، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و هنری ، آداب و رسوم آئین های سنتی گیلان، عکس و تصویر، همایش با موضوع بوم گردی وگردشگری در نیمه دی ماه امسال است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر بیان کرد: نخستین جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای روستایی و عشایری استان با اولویت توسعه فرهنگ تولید و ایجاد بازار مشترک محلی طرح ریزی شده است.

فیروز فاضلی اظهار داشت:  نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و فرهنگی، اجرای بازی های بومی و محلی، نمایشگاه عرضه نان ، حلوا و شیرینی محلی، نمایشگاه عرضه صیفی جات ، محصولات کشاورزی و دامی و غذاهای بومی و محلی و همایش های تخصصی در حوزه های متنوع برای جذب سرمایه گذار برای صنایع تولید از دیگر بخش های جشنواره است.
وی ادامه داد: روستائیان و عشایر گیلان ، محققان ، کارشناسان و صاحب نظران، سرمایه گذاران ،رسانه های محلی و منطقه ای و ملی، اقوام استانی و ملی ،شورای فرهنگ عمومی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش و دیگر اقشار مختلف جامعه مخاطبان جشنواره یادشده خواهند بود.

فاضلی تصریح کرد:فرهنگ به عبارتی ،مجموعه رویدادها و یادبودها و میراث فرهنگی مادی ، معنوی و اسلامی- ایرانی است که بنای امروز را بر اساس نسبت های دیروز استوار می سازد همان که گاه به هویت فرهنگی تعبیر می شود .
وی افزود : فراهم نمودن زمینه اشتغال فعال جوانان در روستاها، توسعه فرهنگ تولید و ایجاد بازار مشترک محلی، بیان ظرفیت های موجود در نوآوری و خلاقیت های روستائیان و عشایر ،کاهش آسیب های اجتماعی در بستر روستایی، تحول در شیوه های زندگی فردی و اجتماعی در بین جوانان عشایری و روستایی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و همگرایی ملی و ترویج رویکردی اصالت بخش و الهام بخش در فطرت پاک انسانی از اهداف اصلی برپایی جشنواره یادشده است.
وی ادامه داد: جذب گردشگر و رونق بخشیدن به گردشگری مذهبی و ملی، حفظ و احیای میراث معنوی ، ارتقاء هویت فرهنگی و آداب و رسوم ملی و محلی، ایجاد هماهنگی موثر در فعالیت ها و سرمایه گذاری بخش های عمومی و خصوصی در بین عشایر و روستاها، معرفی آئین های ستنی ملی و مذهبی و ارائه خدمات متقابل بین روستایی، توسعه آداب و رسوم مذهبی در توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جامعه و ایجاد بازار تولید و رونق اقتصادی در بین روستائیان و عشایر اهداف عملیاتی جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای روستایی و عشایری گیلان را تشکیل می دهند.
فاضلی افزود: جشنواره دستاوردها و توانمندی های روستایی و عشایری علاوه بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت  استانداری، اداره کل ورزش و جوانان ، شهرداری رشت، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت ، سازمان سیما منظر شهرداری رشت، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت ، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی، جهاد کشاوزی و سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان برگزار می شود.
نخستین جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای روستایی و عشایری گیلان همراه با نمایشگاه صنایع فرهنگی ،هنری ،صنایع دستی ،غذا و خوراک و آثار هنرمندان گیلان ،نیمه دیماه در مجتمع فرهنگی ورزشی یادگار امام رشت برگزار می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6095

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: