حضور حداکثری مردم در انتخابات در گروه رقابتی شدن فضای انتخابات است

فرماندار شهرستان رشت گفت: از جمله راه های حضور حداکثری مردم، رقابتی شدن فضای انتخابات است، زیرا وقتی مردم احساس کنند میدان برای رقابت باز است و محدودیتی در کار نیست شوق و انگیزه شان برای حضور در انتخابات بیشتر می شود.

 به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، میرشمس مومنی زاده روز پنجشنبه در حاشیه نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: با تحقق این مهم، احزاب، گروه های سیاسی با همه سلایق اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی همه انگیزه، شوق و نشاط بیشتری برای حضور و فعالیت انتخاباتی خواهند داشت  که خود موجب افزایش عزت، اقتدار و افتخار برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، همچنین افزایش شور و نشاط انتخاباتی را در پی دارد،  اظهار داشت : حضور بیشتر مردم در انتخابات، مشروعیت نظام و قانون اساسی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در مقطعی در رابطه با انتخابات تاکید کردند : “اگر بعضی حتی نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند به خاطر کشور در انتخابات شرکت کنند. “

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: بنابراین این مهم نشانگر اهمیت حضور مردم و مشارکت آنان در انتخابات است، همه باید سعی و تلاش کنند تا فضا و بستر به گونه ای باشد که مردم در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشندو رقابتی کردن فضای انتخابات از جمله این راه هاست.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل کشور و جنگ اقتصادی دنیا و استکبار جهانی با ما طبیعی است که دشمنان نمی خواهند که این حضور گسترده باشد، افزود : آنان همه تلاش خود را می کنند تا مردم دلسرد شوند و انگیزه و شوق حضور در انتخابات را نداشته باشند تا از این مباحث در راستای مطامع خود علیه این کشور و نظام و ملت استفاده کنند.

مومنی زاه بیان داشت: اگر همه ما  اعم از مردم و مسئولان به گونه ای رفتار کنیم که این مشارکت افزایش یابد در واقع توطئه های آنها خنثی می شود از این رو باید بسترسازی های لازم باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

فرماندار شهرستان رشت انتخابات را نماد مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور دانست و خاطر نشان کرد: همه مردم برای تعیین سرنوشت شان حق شرکت در انتخابات را دارند ضمن اینکه همه تکلیف داریم که به این مسئولیت عمل نماییم.

وی با اشاره به انجام اقداماتی برای آمادگی در انتخابات دوم اسفند اظهار داشت : حدود ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، خدماتی، اعضای شعب، بازرسی اعضای شعب و غیره برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعال هستند.

وی با بیان اینکه کار تعیین شعب اخذ رای در فرمانداری انجام شده، خاطر نشان کرد: ۱۳۲ داوطلب شامل “۱۱۲ نفر مرد و ۲۰ نفر زن” در شهرستان رشت ثبت نام کرده اند که ۱۶ نفر از داوطلبان در هیات اجرایی، ۶۵ نفر در هیات نظارت احراز صلاحیت نشدند، ۱۵ نفر انصراف دادند، یک نفر از داوطلبان درخواست حضور در تالش را داشتند.

یادزهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7130

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: