گذار از انبارداری سنتی به انبارداری مدرن و هوشمند

  باز باران خبر – گزارش اختصاصی: مدیر عامل شرکت راه چاران منطقه آزاد انزلی گفت: انبارداری یکی از مهمترین بخشهای بازرگانی و واردات و صادرات کالا محسوب می شود و از نیازهای اصلی تجار در مناطق آزاد در اختیار داشتن محل و فضایی است که کالای های بازرگانی، صنعتی، یا مواد اولیه و فرآورده های مختلف را در مکانی امن نگهداری کنند.همچنین خدماتی مانند عملیات تخلیه، بارگیری، نگهداری و گاهی بسته بندی مورد نیاز نیز در این مکان ها انجام می شود. 

  سجاد صلاح کار افزود: امروزه یکی از وظایف کلی انبارها علاوه بر ذخیره سازی و حفاظت کالا ها، امکان ردیابی موقعیت و‌ مکان کالا، زمان رسیدن آن و مدت زمان حضور آن در انبار و وزن و‌ تعداد آنهاست. وی اضافه کرد: دنیا به سمت هوشمند سازی پیش می رود و‌ سیستم های انبارداری نیز به جهت کاهش خطای انسانی، بهینه سازی توان عملیاتی و بازدهی بیشتر و‌ کاهش هزینه ها و ارزیابی دقیق تر باید به این جهت سوق یابد، لذا زمانی که فناوری در همه بخش های اقتصاد رخنه کرده، انبارها نیز باید با مجهز شدن به فناوری روز پاسخگوی نیازها باشند و این تفکر که انبار باید تنها فضایی باز یا بسته برای نگهداری کالاها باشد کاملا منسوخ است و امروزه با کمک هوش مصنوعی و نرم افزارها و اتوماسیون و‌… می توان گام های خوب رو به جلویی برداشت.

  وی خاطر نشان کرد: شرکت راه چاران بعنوان یک شرکت دولتی یکی از فعالان قدیمی در منطقه آزاد در حوزه انبار داریست که از سال ۱۳۷۶ کار خود را آغاز نموده و علاوه بر انبارهای مسقف، سابقه انبارداری رو باز و‌ کانتینری را نیز از خود نشان داده است. در حال حاضر در یک فضای دو هکتاری در محوطه گمرکی منطقه آزاد انزلی با حدود ۶ متر مربع انبارهای مسقف به فعالیت در نگهداری کالاهای وارداتی مشغول است. البته اساسنامه جدید آن شامل کلیه فعالیت های صادراتی و وارداتی و گمرکی و‌ گردشگری و پیمانکاری و… نیز می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: : پس از یکسال مدت مدیریتی جدید و با لطف خداوند تقریبا همه بدهی های سنگین گذشته، پرداخت شده و هم اکنون با اصلاحات اساسی مبنایی موقعیت مناسب برای فعالیت های پر سود فراهم شد است.

مدیر عامل شرکت راه چاران منطقه آزاد انزلی همچنین گفت: نظارت دقیق بر موجودی انبارها و تطابق ظرفیت انبار با کالاهای موجود، تفکیک کالاهای خوراکی و‌ بهداشتی و سایر و دریافت صحیح کالا و‌ حفاظت دقیق و پایین ترین تعرفه قیمتی و سرعت فرآیندها از جمله تخصص هایی است که ملاک عملکرد مجموعه و پرسنل این مجموعه است. 

صلاح کار افزود: ثبت تخصصی انبار در سامانه وزارت بهداشت نیز از موفقیت ها و قدم های رو به جلو این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت راه چاران منطقه آزاد همچنین با اشاره به بهره گیری از امکانات و پرسنل مجرب و رعایت اصول و استاندارد های بین المللی و‌ برخورداری از ضریب امنیتی بالا از توان این شرکت بعنوان یک مجموعه کامل و حرفه ای در مناطق آزاد یاد کرد که اهمیت بسزایی در حوزه واردات و‌ صادرات داشته و توان نقش آفرینی پس از تکمیل کریدور جهانی شمال-جنوب را دارد.وی افزود: در محوطه مجموعه فضاهایی برای توسعه و ساخت انبارهای مدرن و‌ هوشمند وجود دارد که نیاز به مذاکرات با سرمایه گذاران داخلی یا خارجی می باشد.  صلاح کار ابراز امیدواری کرد که با تعامل بیشتر سازمان منطقه آزاد با گمرک، شاهد تسریع روند و کاهش بروکراسی و‌ در نهایت رضایت کامل فعالین اقتصادی خواهیم بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32303

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: