جوانان و اهمیت سلامت روح و روان

یکی از اموری که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد، توجه به عافیت روح و بدن به شکل همزمان است. اما روند امروزی جوامع مختلف، گرایش بیش از اندازه به تندرستی جسم است. تردیدی نیست که سلامتی بدن مهم می باشد ولی روح سالم از آن بسیار پر اهمیت تر است.
– بیماری روحی
این طرز تفکر که بدن پرعضله و بدون چربی اضافه رمز سلامتی کامل است، اشکالی ندارد اما ممکن است همین اندیشه بر اثر گذشت زمان تبدیل به یک بیماری روحی شود. این فکرها ممکن است شما را به مرحله ای برساند که فکر کنید، ایستادگی در برابر زندگی و مقابله با مشکلات آن صرفا به معنای استفاده از نیروی بدنی است. ولی این طرز تفکر می تواند زندگی تان را به تباهی بکشاند. زیرا بدن سالم زمانی ارزشمند است که یک ذهن سالم مکمل آن باشد.
– روان مهمتر از جسم
اینک به خوبی ثابت شده که روان انسان، خیلی مهمتر از جسم او است. بدین خاطر توجه به مادیات تا حدی گرانبها و پرارزش است که آمیخته با رشد روح افراد جامعه باشد. در غیر این صورت پرورش جسم، به تنهایی برای طبیعت و ذهن انسان بسیار زیان آور خواهد بود.
– تاثیر متقابل جسم و روح
همچنان که بیان شد به طور طبیعی، جسم سالم نیز به طور متقابل، در سلامت روح و روان بسیار مؤثر است. زیرا ذهن و عقل بدون عیب، کنترل کننده ارزش های انسان است. بنابراین اولویت و اهمیت سلامت روان، در مقایسه با شادابی جسم باید مورد تأکید قرار گیرد.
– توجه مناسب به جسم
امروزه، برخی افراد بیش از اندازه به فکر سلامتی خود هستند. البته به هیچ وجه قصد آن نیست که اهمیت سلامتی جسم نایده گرفته شود. برای این که انسان بتواند از غذا خوردن و انجام کارهای مورد علاقه اش نهایت لذت را ببرد، باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد، ولی نه تا این اندازه که تمام وقتش را صرف درگیری ذهن با موضوع سلامتی نماید.
خیلی بهتر است که انسان با ذهن و عقل سالم زندگی کند تا این که برای سلامتی جسم خود، مرتب از انواع داروهای گیاهی و شیمیایی مصرف کرده و در هر موقعیتی عجولانه به سوی به باشگاههای ورزشی یورش ببرد.
– خطر توجه به مادیات
وقتی که جامعه از رفاه و پیشرفت بیشتری برخوردار می شود، توجه به مادیات گسترده تر گردیده و افراد به آسانی، اهمیت و ارزش سلامتی روح را به دست فراموشی می سپارند.
– وضعیت روحی نامطلوب
امروزه مردم بسیاری از نظر جسمانی، ظاهرا سالم به نظر می رسند. اما از نظر روحی در وضع بسیار نامطلوبی به سر می برند. شما چنانچه روحتان ناسالم باشد، سلامت جسم چه فایده ای دارد؟ شکم سیر با ذهنی کوتاه و منحرف، زیان های زیادی برای انسان به همراه دارد.
– جوانان و سالمندان مضطرب
سال ها پیش در جایی خواندم که جوانان نمی دانند چگونه از وقت خود استفاده کنند و سالمندان استرس دارند که چقدر از عمرشان باقی مانده است. بر همین اساس باید به جوانانی که فکر می کنند وقت بسیار دارند و به همین علت، اهمیتی برای زمان نیستند، خاطرنشان شود که از مدت ها قبل جوانی خود را از دست داده اند.
– هدر دادن جوانی
شاید منصفانه باشد که بگوییم جوانان، در فکر سلامت روح و روان خود باشند و سالمندان، بیشتر در قید وضعیت جسمانی خویش. بدین ترتیب می توان اذعان کرد: جوانانی که تنها به سلامت جسمانی خویش می پردازند، فرصت جوانی شان را تلف می نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1527

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: