مدیرکل صمت گیلان: 

فروشگاه های گیلانی با تعصب از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند

باز باران خبر/ مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گیلان گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخل استان، کلیه فعالان سطح عرضه و نظام توزیع کالا، از عرضه برنج خارجی جداً خودداری نمایند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری با توجه به دستورصریح استاندارگیلان پیرو جلسه معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر امتناع از توزیع و فروش برنجهای خارجی وارداتی در بازارهای سه استان شمالی؛ اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات انباشت تولیدات برنج داخلی؛ طی نامه ای به همه فروشگاه ها بزرگ و زنجیره ای؛ انجمن های پخش، شرکت های تعاونی و اتحادیه های مرتبط امتناع از توزیع و عرضه برنج خارجی اعلام گردید.
وی با بیان اینکه ۲۳۸ هزار هکتار مزارع برنج، می توانند ظرفیت مناسبی برای تولید برنج مطلوب ایرانی باشد، عنوان کرد: با بررسی و اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی استان؛ تولید برنج گیلان را از ۷۵۰ هزار تن می توان به ۹۰۰ هزار تن درسال ارتقا داد در صورتی که حمایت های لازم از این محصول باکیفت بومی واصیل لحاظ شود.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح نظارت برای تبدیل شلتوک به برنج سفید اضافه نمود: حمایت از تولیدات مرغوب داخلی وظیفه ماست و کلیه این اقدامات در مسیر حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان پرتلاش استان است تا زحمات آنها بی اجر نماند.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گیلان ضمن تاکید والزام مکتوب به کلیه عاملین سطح عرضه و توزیع برنج در استان تا اطلاع ثانوی، گفت:علاوه بر اینکه فروشگاه های گیلانی ملزمند که با تعصب از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند، شهروندان فهیم نیز در جهت کمک به کشاورزان سختکوش، از خرید و مصرف برنج های خارجی موجود قبلی در بازار جداً اجتناب کنند.
گفتنی است طی جلسه بررسی مشکلات و مسائل کشارزان سه استان شمالی کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و مخبر دستورات ویژه ای را برای برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مسائل موجود صادر کرد و استانداران سه استان شمالی کشور را مکلف کرد به منظور فروش برنج کیفی باقی مانده در انبارهای کشاورزان و سایر محصولات کشاورزی و باغی، راهکارهای تسهیل صادرات این محصولات را بررسی کنند تا از طریق منابع حاصل از صادرات، بخشی از مطالبات کشاورزان تامین شود.
معاون اول رئیس جمهور همچنین از مسئولان مربوطه خواست میزان اثرگذاری تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکلات کشاورزان را بررسی کنند تا چنانچه مشکلات موجود همچنان مرتفع نشده بود، تصمیمات و تدابیر دیگری نیز اتخاذ شود.
معاون اول رئیس جمهور دستور داده است؛ تا مادامی که یک گرم برنج داخلی در انبارهای کشاورزان وجود دارد، واردات و توزیع برنج خارجی تخلف محسوب می شود و دستگاههای نظارتی با افراد خاطی و متخلفین در این زمینه برخورد خواهند کرد.
مخبر همچنین از وارد کنندگان برنج خواست بجای واردات، محصول تولید کنندگان و کشاورزان داخلی را خریداری کنند و دولت نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33077

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: