بانوان ورزشکار نقش موثری در توسعه سلامت جامعه دارند

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: بانوان بویژه فعالان عرصه ورزشی و ورزشکاران می توانند نقش موثر و مثبتی را در کاهش ناهنجاری هاو سلامت جامعه ایفا کنند.

به گزارش باز باران خبررو به نقل از ایرنا، رضا حیدری روز پنجشنبه در جلسه نواب روسای هیات های کونگ فو سراسر کشور در رشت اظهار داشت: فرهنگ ما اسلامی است و باید آموزه های دینی و اخلاقی را در زندگی رواج بیشتری دهیم تا میزان ناهنجاری ها به خصوص میزان طلاق در کشور کاهش یابد.

وی افزود: در این راستا نقش بانوان بسیار تاثیرگذار است چون حدود نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و باید این جمعیت بیش از پیش به مسائل دینی و اخلاقی خانواده توجه کنند و این کار در میان بانوان ورزشکار و مربیان نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است چون آنان علاوه بر اینکه می توانند زندگی سالمی را در خانواده خود ایجاد کنند، این ظرفیت و توان را دارند که در کنار آموزش ورزش و ارتقا سلامت جسمی از طریق آموزش مسایل فرهنگی به شاگردان خود در کلاس های ورزشی،  باعث کاهش ناهنجاری ها در جامعه شوند.

وی در ادامه به پیشرفت گونگ فو در سطح کشور اشاره کرد و افزود :  ما سعی کردیم در این مدت افرادی که از این رشته دلسرد بودند را دوباره جذب کنیم و همچنین مترصد ثبت جهانی رشته توآی به نام ایران هستیم که مراحل ثبت این رشته در حال انجام است و امیدواریم که این امر در آینده نزدیک تحقق یابد.

وی ادامه داد: ما هم اینک رشته های شرقی را می پذیریم که این رشته ها هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارند اما چون ثبت جهانی شده و مسابقات جهانی و المپیک در آن رشته ها برگزار می شود این رشته ها در اقصی نقاط جهان در حال گسترش است و ما نیز چنین هدفی داریم تا رشته توآی را به تمام جهان بشناسانیم.

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی به پیشینه رشته های رزمی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به مدارکی که موجود است،  رشته های رزمی در ایران بیش از سه هزار و پانصد سال قدمت دارند که ما نیز باید این میراث را به خوبی نگهداری و آن را گسترش دهیم.

همچنین معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور در ادامه جلسه اظهار داشت: فدراسیون کوگن فو بسیار فعال است و نواب روسای آن نیز در استان ها فعالیت خوبی دارند که نمونه بارز آن تشکیل این جلسه با حضور نواب روسای اکثر استان های کشور است.

مهین فرهادی زاد افزود : همچنین همه موارد این رشته اعم از خلاقیت و ابتکارات آن توسط مسئولان این رشته انجام می شود که بسیار مهم است و در خوزه بانوان هم وزارت ورزش ازگسترش این رشته حمایت می کند.

وی در ادامه به اهمیت توسعه کونگ فو و سایر رشته های رزمی و بومی اشاره و بیان کرد: کشور اندونزی در بازیهای آسیایی جایگاهی نداشت اما وقتی این رقابتها  به میزبانی این کشور برگزار شد،  رشته پنجاک سیلات که مختص به کشورشان است را در بازی های آسیایی گنجاندند و ورزشکاران اندونزیایی در این رشته مدال های زیادی را کسب کردند که این امر باعث شد تا رتبه این کشور در آسیا ترقی شگرفی یابد.

وی اضافه کرد: ما نیز می توانیم اینگونه عمل کرده و با شناساندن و گسترش رشته های مربوط به ایران در بازی ها و مسابقات مختلف بین المللی،  مدال های رنگارنگی را کسب و باعث پیشرفت ورزش شویم که در این راستا وزارت ورزش آمادگی حمایت از هر اقدامی که باعث شود رشته کونگ فو و هنرهای رزمی فراگیر تر شوند، دارد و امید است در آینده نزدیک نیز این رشته المپیکی شود.

در ادامه جلسه نواب روسای هیات های کونگ فو سراسر کشور،  تعدادی از نایب روسا و مسئولان کمیته های این رشته؛ مشکلات، معضلات و مسایل موبوط به استان خود و فدراسیون را مطرح کردند که گسترش بیشتر  این رشته، کاهش سن مربگیری بانوان، کمبود زیرساخت های رشته رزمی کونگ فو، احداث خانه کونگ فو در استان ها و آموزش این رشته در مدارس از مهمترین عناوین مطرح شده در این نشست بود.

در جلسه نواب روسای هیات های کونگ فو سراسر کشور در رشت، مهین فرهادی زاده معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان،  رضا حیدری رئیس فدراسیون، فاطمه شهریاری نایب رئیس فدراسیون، مریم بخشی مدیر کل اداره ورزش و جوانان گیلان، مسئولان هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان و نواب روسای هیات های کونگ فو استان های کشور حضور داشتند.   

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7124

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: