اصلاح وتربیت، اشتغال و حفظ منزلت مددجو مثلث اساسی در زندانها است

در بازدید دوره ای رضا محمدی اصل از زندانهای گیلان وی با حضور در زندان رودبار و بازداشتگاه رشت ترسیم صحیح مثلث اصلاح و تربیت ، حرفه آموزی و اشتغال و حفظ منزلت زندانی و خانواده وی را اساس کار زندانبانی و مهم دانست.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای گیلان رضا محمدی اصل با بیان اینکه نگذاریم خانواده زندانی در دوران تحمل حبس از جامعه انزوا گیرد گفت : ابتدا با شناخت و بررسی و جمع آوری اطلاعات درباره وضعیت فردی ، اجتماعی ، شرایط زندگی ، محیطی و غیره می توان در تصمیم گیری ها و حتی بازپروری افراد عملکردی بهتر داشت تا به نتیجه مطلوب رسید.
مدیر کل زندانهای گیلان افزود: وظیفه ما شناسایی برنامه های کاربردی در اولویت برنامه هایی است  که در راستای سیاستهای کلان سازمان تاثیر گذار باشد تا در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری همسو و همگام باشیم.
 وی  ایجاد اشتغال پایدار به همراه حمایت های بعد از آزادی از طریق مراقبت بعد از خروج زندان و دستگاه های مرتبط را نقطه عطفی بسیار موثر برای زندانی و خانواده وی با جامعه و بازگشتی سعادتمندانه به اجتماع دانست  که باعث کاهش نرخ بازگشت مجدد زندانی به چرخه جرم شده ، و بستری مناسب  برای  خانواده وی بوده تا بدون هیچ ضربه روحی در آرامش کامل روحی روانی روال زندگی عادی خود را در پیش گیرد.
مدیرکل زندان های گیلان؛ با بیان اینکه ، همه افراد در برابر قانون  یکسان هستند افزود: محاکم قضایی با مجازات های جایگزین حبس برخی از محکومین را دوباره به بطن جامعه ورود می دهند و با نوع بزه ارتکابی و نوع مجازات بگونه ای محکوم را  قانونمند می کنند تا محکوم با انطباق مجدد خود با جامعه نگرشی مثبت برای خود و خانواده و حتی برای دیگر افراد جامعه را در راس کار خود قرار دهد.
محمدی اصل درپایان ،با اشاره به اهمبت خانواده مددجو ، برگزاری کارگاه های آموزشی  همگام با برنامها های سازمانی را بصورت علمی و عملی با حضور اساتید مجرب برای زندانیان و خانواده های آنان در راستای توسعه رشد و توانمند سازی هر چه بیشتر آنان موثر و مفید دانست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11362

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: