دانشگاه گیلان در جمع ۱۲ دانشگاه برتر ایران در رتبه بندی شانگهای قرار گرفت

رئیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه در جمع ۱۲ دانشگاه برتر ایران در رتبه بندی ۲۰۲۰ شانگهای قرار گرفت.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا؛ احمد رضی افزود: به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام “ISC” در رتبه بندی منتشر شده  سال ۲۰۲۰ نظام شانگهای هزار دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند که در این میان دانشگاه گیلان نیز به همراه ۱۱ دانشگاه مطرح کشور در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این رتبه بندی، ایران از نظر تعداد دانشگاه در منطقه و در میان کشورهای اسلامی حائز رتبه نخست شد و دانشگاه گیلان برای اولین بار در این رتبه بندی حضور یافت.

وی خاطر نشان کرد: شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه بندی در سطح بین المللی است که کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیئت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه، چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگهای است که توسط شش شاخص تعداد فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال، تعداد اعضای هیئت علمی برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال، تعداد محققان پراستناد در ۲۱ حیطه موضوعی، تعداد مقالات منتشر شده در دو مجله Nature و Science، تعداد مقالات نمایه شده در نمایه‌ نامه‌های توسعه یافته علوم و علوم اجتماعی و عملکرد دانشگاهی با توجه به اندازه سازمان ارزیابی می شوند.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12055

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: