اجرای ۶٠ برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در در دفاع از سرزمین، گونه‌ها و نگاه تقابلی به آنها رنگ می‌بازد، تصریح کرد: در دفاع از نظام و میهن اسلامی، به گونه‌های قومیتی، عقیدتی، زبانی و حتی سیاسی نگاه تقابلی نمی‌شد و آنانی که دفاع مقدس را رقم زدند نمونه عالی انسجام و اتحاد بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در نشست خبری رؤسای کمیته‌های مختلف هفته دفاع استان گیلان که در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و تقدیر از مدیران‌کل حاضر در این نشست، گفت: مفاهیم همواره باید واکاوی شود؛ این واکاوی و به‌روز کردن، نشان می‌دهد این مفاهیم پایا و پویا هستند.

وی اظهار کرد: وقتی به ترکیب دفاع مقدس نگاه می‌کنیم عملاً مفهومی است که قابلیت واکاوی دارد یعنی ما می‌توانیم امروز خود را مطابق این گذشته قریب تنظیم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: آنانی که دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند می‌دانند که در دفاع از سرزمین و میهن مقدس اسلامی، آنچه که رنگ می‌بازد گونه‌ها و نگاه تقابلی به آنها است.

فاضلی با بیان اینکه در دفاع از نظام و میهن اسلامی، به گونه‌های قومیتی، عقیدتی، زبانی و حتی سیاسی نگاه تقابلی نمی‌شد، تصریح کرد: یعنی آنانی که دفاع مقدس را رقم زدند نمونه عالی انسجام و اتحاد بودند.

وی ادامه داد: این را برای همیشه تاریخ می‌توان واکاوی کرد و مطمئن باشید که دشمن نیز این واکاوی را انجام می‌دهد و برای همین است که به مقابله ما نمی‌آید.

رئیس کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به عبارتی از «وین والتر دایر» نویسنده شهیر جهان با عنوان «راه کم‌گذر»، اظهار کرد: یک راه پرگذر وجود دارد که همه می‌روند و یک راه کم‌گذر وجود دارد که کسانی که ان راه را طی می‌کنند هنرمندانه عمل می‌کنند.

فاضلی اذعان کرد: پس اگر واژه‌ای با عنوان «هنر شهادت» داریم به خاطر این است که راهی کم‌گذر است و همین‌گونه «جانبازی» نیز نوعی هنر است. در نتیجه وظیفه نهادهایی که با هنر سر و کار دارند خیلی خطیر است چرا که با افرادی در ارتباط هستند که ره‌های کم‌گذر را توصیف می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه همه ما مطابق قوانین محتوایی‌ای که داریم موظف به حفظ ارزش‌ها هستیم لذا این ارزش‌ها در برنامه‌های طول سال دیده می‌شوند، افزود: مناسبت‌ها در تقویم، عملاً باعث تمرکز روی یک مفهوم می‌شوند.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در هفته دفاع مقدس امسال، اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، ۶٠ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار می‌شود که اجرای شب شعر در شهرستان‌های آستارا، بندر انزلی، رضوانشهر، ماسال، رشت، لنگرود، صومعه‌سرا و تالش از آن جمله است.

به گفته فاضلی، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های رشت، آستارا، شفت، رودبار، سیاهکل و صومعه‌سرا، برپایی نمایشگاه عکس در رضوانشهر، فومن، سیاهکل، رودبار، شفت، رشت، تالش، رودسر و ماسال و اکران فیلم در رودبار، شفت، رضوانشهر، سیاهکل، لنگرود و رودسر از دیگر این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به حمایت از اجرای نمایش صحنه‌ای «با زخمی بر شانه‌هایش» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت، افزود: نمایش خیابانی در شهرستان‌های رشت، شفت، سیاهکل، لنگرود، رودسر و لاهیجان، اجرا می‌شود و نمایشگاه نقاشی در رودبار، شفت، لاهیجان، تالش، صومعه‌سرا و آستارا برپا خواهد شد.

رئیس کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس گیلان، دیدار با خانواده‌های شهدا در تمام شهرستان‌ها، برگزاری محفل ادبی، مسابقه کتابخوانی و چاپ و رونمایی کتاب‌های «مسافران بهشت» و «قطره دریاست» نوشته محمدرضا بینش برهمند و هایده راستگو را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان عنوان کرد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3882

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: