آمادگی راه آهن برای ایجاد خطوط فرعی و آنتنی در شهر صنعتی رشت

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: راه آهن آمادگی دارد برای کاهش هزینه های حمل و نقل ترکیبی به صورت مشارکتی نسبت به ایجاد خطوط فرعی و آنتنی درون شهر صنعتی رشت اقدام کند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی در جلسه با مدیرعامل و صاحبان صنایع شهر صنعتی رشت که بعد از ظهر امروز در محل سالن جلسات این شهر صنعتی برگزار شد اظهار داشت: ایجاد خطوط فرعی با مشارکت بخش خصوصی به گونه ای است که سرمایه گذار هزینه تملک اراضی و زیر سازی و راه آهن انجام امور روسازی را به عهده می گیرد.

وی افزود: در وهله نخست ما مشاورانی به مدیریت شهر صنعتی معرفی می کنیم تا نسبت به پیاده سازی یک طرح اقتصادی و کاربردی اقدام لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده یک هفتم است، بیان کرد: اگر بخواهیم از محیط‌زیستمان حفاظت کنیم باید به سوی انتقال بار از جاده به سمت ریل گام های جدی برداریم.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ تاکید کرد: تجار، صاحبان صنایع و کالا در خصوص جذب واگن و مذاکره با مالکان واگن دغدغه ای نداشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه حمل کالا به صورت رفت و برگشتی برای صنایع مقرون به صرفه است، ادامه داد: تمام دغدغه ما کاهش قیمت تمام شده حمل ریلی کالا برای صاحبان کالاست.

وی تصریح کرد: اداره کل راه آهن شمال ۲ در زمینه جابه جایی بار تعامل خوبی با صنایع فولاد، فراورده های چوب، تولیدی های دام و طیور و شرکت های راه سازی داشته، به طوری که محصولات و مواد اولیه این صنایع در حال انتقال است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن رشت دارای ظرفیتی مناسب برای جذب بار از بنادر و پایانه های مرزی شمال کشور را دارد و می تواند به عنوان یک نقطه استراتژیک در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.

ولدی گفت: حمل و نقل ریلی مورد عنایت جدی مقام معظم رهبری و در راس برنامه دولتمردان است و از اولویت های توسعه به شمار می آید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=9996

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: