مطالبه گری، قوانین وزارت بهداشت و دیگر سازمانها در خصوص افزایش جمعیت استان

صبح روز دوشنبه سوم مرداد ماه ، دومین جلسه ” کارگروه رسانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دراستان ” با حضور دکتر نورصالحی ،سرپرست معاونت بهداشتی و جانشین قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت به همت مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجلاس معاونت بهداشتی  برگزار شد.

به گزارش بازباران خبر : در اولین نشست کارگروه رسانه حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت ، سرپرست معاونت بهداشتی با اشاره به نرخ باروری پایین در گیلان و اهمیت اقناع و اگاهی بخشی به مردم،جمعیت گیلان به سرعت به سمت سالمندی پیش رفته و تنها راه نجات از افتادن در چاله جمعیتی ،پیشگیری است،وی افزود:بحران جمعیتی با هیچ بحرانی در کشور قابل قیاس نیست.کاهش جمعیت جوان و کودک در طی سالهای اینده یک تهدید بزرگ برای استان سرسبز و کشور محسوب می شود و تنها راه برون رفت گیلان از چاله جمعیتی این است که ما تا سال ۱۴۰۵ قدرت باروری در گیلان را به ۲/۵درصد برسانیم.                                                                              سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین جلسه گفت: بحث تک فرزندی که بحثی که در چین مطرح شده بود بعداز پنج سال قوانین آن کشور عوض شد و دو فرزندی اقدام کردندو معتقد بودند نسل قبلی اعتماد بنفس لازم اجتماعی را ندارند . در استان ما هم  تک فرزندی شیوع دارد.حتی در افراد طبقه مرفه هم با امکانات اقتصادی رواج پیدا کرده است.
  نورصالحی تصریح کرد:     براینکه در آینده نسل توانا و کاربلد داشته باشیم حتما باید دو فرزند داشته باشیم  چرا که در آینده نسل میانسالی خواهیم داشت که تنها هستند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود:  قوانینی که وزارت بهداشت و دیگر سازمانها در خصوص افزایش جمعیت دارند،مردم و بخصوص رسانه ها  باید مطالبه گری داشته باشند.  . بحث وام بانکی هست که باید مطالبه گری شود برای بچه اول و دوم تا اجرایی شود..در امور استخدامی هم متاهلی و بچه دار بودن  امتیاز محاسبه می شود.
وی گفت: فرهنگ جامعه ما تخصص گرا و فوق تخصص گرا ست و اکثر مادران باردار به بخش خصوصی مراجعه می کنند و مادران برای زایمان طبیعی به مرکز الزهرا مراجعه نمی کنند و تحت پوشش ما نیستند.
دکتر نورصالحی،باتوجه به اینکه استان گیلان استان باسواد کشور است رسانه ها باید روی فرهنگ سازی زایمان طبیعی  ، معایب زایمان سزارین و محاسن زایمان طبیعی تولید محتوا کنند.
وی با بیان اینکه برای نگهداری جمعیت جوان استان باید  با تمام توان کار کرد ،تصریح کرد:  پزشک خانواده شهری در دو استان در حال انجام است و مقررشده در استان گیلان هم اجرایی شود .و پزشک خانواده سیستم ارجاع به متخصص را صادر می کند.و پزشکان باید مادران باردار را به مرکز الزهرا ارجاع دهند تا زایمان طبیعی بی خطری داشته باشند.
نورصالحی،همچنین با افزایش مجدد کرونا در روزهای اخیر
بیان کرد و گفت: مسأله جمعیت استان خطرش به مراتب بالاتر از کروناست چراکه مردم کرونا را حس کرده اند اما در مورد کمبود و رشد جمعیت این خطر  حس نمی شود و مردم همکاری نمی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26180

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: