همایش تجلیل از اهداکنندگان خون در پیاده راه فرهنگی رشت

همایش تجلیل از اهداکنندگان خون استان گیلان و جشنواره روز جهانی اهداکنندگان خون در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

به گزارش  باز باران خبر و به نقل از ایرنا، همایش تجلیل از اهداکنندگان خون استان گیلان غروب شنبه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، سفیران ورزش و جوانان، هیأت‌های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و با حضور مدیرکل انتقال خون گیلان، مدیران شهری، جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، اهداکنندگان خون و خانواده‌هایشان برگزار شد.

در برگزاری این همایش برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله مسابقه نقاشی با موضوع اهدای خون برای کودکان حاضر در این همایش برگزار شد.

افزون بر ۳۰ نفر از رکورد داران اهدای خون در استان گیلان تجلیل شدند و از بازوبند اهدای خون اهدای زندگی با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون رونمایی شد.

شعار روز جهانی ۲۰۱۹ بمناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون دسترسی به خون سالم، حق همه نیازمندان به خون است.

سالانه به طور میانگین ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و سایر افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرد.
گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی و آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهدا خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1787

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: