کاهش آسیبهای اجتماعی نیازمند همت همگانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است، گفت: در شرایط کنونی باید مخاطب سازی در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در دیدار اعضای اجرایی طرح سفیران اجتماعی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین مقوله های است که باید در این راستا فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمنان کانون گرم خانواده را هدف قرار داده اند گفت: با اجرایی شدن طرح سفیران اجتماعی از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان در راس این برنامه ها تاثیر شگرفی در پیشبرد اهداف دارند.

فاضلی با تاکید بر اینکه گیلان دارای آداب و سنن کهن بوده و از لحاظ معنوی در سطح مطلوبی قرار داشت، افزود: حفظ آداب و رسوم گذشتگان در کنار پیشرفت های تکنولوژی امروز بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: مساجد ظرفیت‌های بالای در نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی دارند، کارکردهای مساجد باید احیا و مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

فاضلی اضافه کرد: شهرستان شفت دارای بزرگان و عالمان فرهیخته است و پایلوت قرار دادن این شهرستان برای اجرای طرح سفیران اجتماعی تصمیمی بس ارزنده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: امروزه با وجود شرایط کنونی مساجد بیش از پیش باید با همکاری کانون های فرهنگی و هنری، مخاطب سازی کنند.

سعید سعادتی نیز در این دیدار در راستای اجرای طرح سفیران اجتماعی اظهار کرد: طلاق، اعتیاد، رفتارهای نابهنجار و گرایش به فرهنگ غرب و … از آسیب های اجتماعی جامعه شمرده می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی وهنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه آسیب های اجتماعی جدی گرفته شود گفت: با بی توجهی به معضلات جامعه ضربات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

وی ادامه داد: طرح سفیران اجتماعی برای نخستین بار با هدف شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی در پنج استان کشور به صورت پایلوت اجرایی می شود.

سعادتی اذعان کرد: در مرحله نخست ٢هزار خانوار کشور تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

سرپرست معاونت فرهنگی وهنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود:  این طرح با  بهره گیری از نیروهای فعال و توانمند هر منطقه به صورت مشارکتی و مشاوره‌ای  اجرا می شود.

وی تاکید کرد: طرح سفیران اجتماعی در شهرستان شفت به صورت پایلوت اجرا می شود و بعد از بازدید و دریافت گزارش های این طرح، در ١۵ شهرستان دیگر استان اجرایی می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1784

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: