قطعی مکرر برق و لزوم مجازات مسئولین وزارت نیرو


باز باران‌خبر/ قطعی مکرر برق در این روزها که هوا در اوج گرما قرار دارد کلیه شهروندان را به ستوه آورده است؛ متاسفانه این مسئله در تابستان های گذشته نیز انجام شده و به دلیل آن که قوه قضاییه، مدیران شرکت توزیع برق در سطح کشور و در رأس آن ها وزیر نیرو را مجازات نکرده، این رویداد به یک جریان عادی و طبیعی در زندگی مردم تبدیل شده است.
جالب آن که این ها در صحبت هایشان، قیافه حق به جانب گرفته و از مردم می خواهند که در مصرف برق صرفه جویی کنند! هزینه ها هم که به طور منظم در حال افزایش بوده و مصرف کنندگان مظلوم نیز چاره ای جز پرداخت ندارند در حالی که متولیان نیرو باید در طول سالیان متمادی که در وزارت یادشده، مقامات متعددی را اشغال کرده بودند، در فکر رفاه حال مردم می شدند.
در این میان مسئولین مربوطه با عدم احساس مسئولیت و بی توجهی به حقوق عامه، همچنان مشغول خسارات زدن به زندگی مردم و نگاه داشتن آن ها در گرما و محروم کردن آنان از هوای خنکی هستند که باید توسط کولرهای آبی و گازی تأمین شود. حالا سوختن و خرابی انواع دستگاههای برقی بر اثر تغییر مداوم ولتاژ برق و قطعی های ناگهانی، داستان دیگری است که بیان آن به هفتاد من کاغذ نیاز دارد.
تأسف بارتر آن که همین مدیران ناتوان و بی لیاقت از حقوق های نجومی و بهترین امکانات مدیریتی برخوردارند و خیالشان هم از هرگونه برخورد تنبیهی با آنان کاملا جمع بوده و اگر هم کسی به سراغشان برود، تقصیر را به گردن نیروهای پایین تر می اندازند و خودشان جان سالم به در می برند!
واقعا این روزها جای ورود بسیار جدی قوه قضاییه به مسئله قطعی گسترده برق در سطح کشور و استان ها است و باید مجازات های سنگین و دردناک برای مدیران وزارت نیرو ـ از وزیر گرفته تا معاونان و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت برق در استان ها ـ در نظر گرفته شود که چرا در سال های گذشته به وظیفه خود عمل نکرده و با ترک فعل خویش و نداشتن روحیه آینده نگری در هر زمان به بهانه های مختلف با قطع گسترده برق، مردم را در رنج و ناراحتی می اندازند؟! در حالی که طی هشت ساله گذشته باید دهها نیروگاه تولید برق را در نقاط مختلف احداث، خطوط انتقال برق را اصلاح و پست های برق فراوانی در محلات ایجاد می کردند.
مجازات افراد خیانت کاری که از آنان سخن می گوییم، تنها به این نیست که فقط به چند سال زندان محکوم شوند که در این صورت، برایشان جایزه محسوب می شود. بلکه باید آنان را در سطح خیابان و محلات شهرها به انجام سخت ترین کار ها گماشت تا گرمای هوا و دشواری زندگی را با تمام وجود خویش احساس کنند. همانند کاری که قوه قضاییه کشور ایتالیا با برلوسکنی سرمایه دار مشهور و نخست وزیر آن کشور در چند سال پیش انجام داد و او را به جای فرستادن به زندان به رفتگری در خیابان و محلات پایتخت ایتالیا محکوم کرد و رسانه ها نیز از کار کردن وی در معابر شهری خبرها و تصاویر فراوانی تهیه کردند که بازتاب اجتماعی خوبی داشت.
اعتقاد بر این است یکی از مهمترین ویژگی هایی که سبب موفقیت مدیران کلان کشور می شود، مجازات به موقع و سریع مدیران ارشد ناموفق و ناکارآمد است که اعتماد جامعه را نسبت قوه قضاییه و سایر قوا، حفظ می کند؛ دقیقا همان کاری که آیت الله رئیسی در زمان ریاست خود بر قوه قضاییه انجام داد و موجب گردید که مردم بار دیگر علاقمند شوند که اعتماد به مسئولین خود را یک بار دیگر مورد آزمایش قرار دهند.

سیدعبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20579

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: