وجود دو بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در گیلان مایه تاسف است

باز باران خبر – حسن ایزدی رئیس تشکیلات خانه کارگری گفت: مسئولین کشور خط فقر را ۱۵ میلیون تومان اعلام می کنند اما متاسفانه با نادیده گرفتن حقوق مسلم کارگری دریافتی اکثر کارگران بیش از ۵ میلیون تومان نیست.

به گزارش ایده آل خبر – حسن ایزدی روز گذشته بمناسبت روز کارگر در تجمع کارگری با گرامیداشت روز کارگر بیان داشت: در تمام جهان در روز کارگر تجمعات اعتراض آمیزی برپا می شود.

رئیس تشکیلات خانه کارگری گیلان با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: دو روز پیش کارگران زیادی با رهبر دیدار داشتند و ما از مسئولین درخواست اجرای بیانات و فرمایشات رهبری داریم.

وی با اشاره به تصویب قانون کارگری از سال ۶۳ تصریح کرد: استان گیلان ۴۱۸ شهید کارگری نثار این انقلاب کرده است، بنابراین انتظار می رود تا مسئولین به حرمت خون این شهدای کارگر نسبت به اجرای قوانین کارگری اهتمام ویژه ای داشته باشند‌.

ایزدی با اشاره به راهپیمایی روز کارگر در ۲۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال با درخواست راهپیمایی و تجمع موافقت نشده است.

حسن ایزدی خطاب به استاندار و نماینده ولی فقیه یادآور شد: متاسفانه با درخواست ملاقات نمایندگان کارگری با نماینده ولی فقیه موافقت نمی شود. اما در نمازجمعه مدیرکل کار و رفاه اجتماعی گیلان با کتمان واقعیت سخنانی را ایراد می کند که مایه اعتراض جامعه کارگری است.

وی افزود: مسئولین کشور خط فقر را ۱۵ میلیون تومان اعلام می کنند اما متاسفانه با نادیده گرفتن حقوق مسلم کارگری اکثر کارگران بیش از ۵ میلیون تومان دریافت نمی کنند.

رئیس تشکیلات خانه کارگری با تاکید بر فقدان امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: در گذشته با وجود همین قانون ما از امنیت شغلی برخوردار بودیم اما در حال حاضر مسئولین کم کاری می کنند.

وی افزود: امید است با فرمایشات مقام معظم رهبری و پیگیری برخی نمایندگان بتوانیم امنیت شغلی را به آنان برگردانیم.

ایزدی با اعتراض نسبت به افزایش حقوق در سال جاری گفت: گیلان با وجود ۱۳نماینده در مجلس و پوشش ۵۴ درصدی مردم استان از بیمه تامین اجتماعی فقط دو بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در گیلان در حال خدمات رسانی است و این جای تاسف است‌

وی در خصوص همسان سازی حقوق کارگری خاطرنشان کرد: همسان سازی حقوق کارگران از سال ۸۶ ابلاغ اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده و بخش اعظمی از کارگران با حداقل حقوق با مشکلات عدیده در زندگی مواجه اند.

در ادامه شعارهایی چون ” امنیت شغلی حق مسلم ماست” و “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ، امنیت کارگر رو هواست امروز”، ” امنیت شغلی، رضایت کارگر” ، “گرانی تورم بلای جان مردم”، ” قراداد موقت ملغی باید گردد” ” مسئول بی لیاقت استعفاء استعفاء و…. توسط کارگران سرداده شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30599

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: