آگاهی بخشی وفرهنگ سازی مناسب در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر مهمترین رکن سلامت جامعه است

باز باران خبر/ جلسه هم اندیشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر صبح امروز با حضور معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان، مسوولان مربوطه دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سازمان بهزیستی گیلان و جمعی از اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان برگزار شد.

در این نشست معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست همکاری دو طرفه بین دستگاه ها و رسانه های استان است گفت: براساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان جلسه ای تشکیل داده شد تا چند دستگاه اجرایی ذیربط که در امر کاهش و پیشگیری مصرف مواد مخدر نقش موثری دارند به منظور تولید محتوای با کیفیت و نشر آن در پایگاه های خبری، فضاهای مجازی و رسانه های مکتوب استان ارتباط دو سویه برقرار شود.   

ابراهیمیان افزود: خوشبختانه استان گیلان به لحاظ دارا بودن ۱۸۰ نشریه مکتوب و بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری در حوزه نشر محتوا مشکلی نداشته و دستش باز است اما در بخش تولید محتوا باید پررنگ تر عمل شود تا در راستای تحقق اهداف این مصوبه گام های مثبتی برداشته و همچنین نتایج مطلوبی را هم از آن اتخاذ کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی بحث فراگیری است گفت: در حوزه اعتیاد با وجود ۵۵ هزار مبتلا به اعتیاد و با توجه به روند رو به رشد آن و همچنین کاهش میانگین سنی مصرف مواد مخدر به ۲۴ سال وضعیت استان در جایگاه نامطلوب قرار دارد.

وی  تصریح کرد: با توجه به این رقم باید برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جوانان و خانواده ها در راستای پیشگیری از این معضل خانمان سوز قدم های فرهنگی و با کارایی بالا برداشته شود که مهمترین رکن سلامت جامعه است. بر همین اساس دستگاه های متولی  باید در حوزه پیشگیری برنامه های اساسی داشته باشند و با رسانه ها هم که همیشه وارد میدان هستند تعامل بیشتری داشته تا این امر هرچه سریعتر در خانواده ها تسری یابد.

درپایان مسئولین سه دستگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه گیلان و سازمان بهزیستی استان نیز به ارایه نظرات خود و برنامه ها وطرح های اجرایی برای هرچه بهتر شدن امور و تولید محتوا و نشر آن پرداختند.

گزارش : فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17046

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: