برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۱۳ مسجد گیلان

باز باران خبر/ معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۱۳ مسجد استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام «سیدمحسن کوچکی» امروز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲، با اشاره به اینکه دشمنان معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: ایام معنوی اعتکاف به عنوان یک عمل معنوی همواره مورد سفارش بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف همزمان با ۱۳ رجب و ولادت امام علی(ع)، افزود: اعتکاف در مسجد از آداب اسلامی است، اما در تمام ادیان توحیدی و ابراهیمی هم وجود دارد و اسلام تکمیل کننده آن است.

وی ادامه داد: اعتکاف فرصت خوبی است تا دل و ذهن خودمان را از زندگی پرمشغله روزمره آرام کنیم و به ذکر خدا بسپاریم تا به رشد برسیم.

کوچکی با بیان اینکه انسان در فضای پر هجمه رسانه ای بمباران می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتکاف به روح و روان ما آرامش می‌دهد تا بتوانیم تفکر درست داشته باشیم و به آرزوهای الهی بیاندیشیم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱۳ مسجد در سطح استان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۵۴۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن از هیچ تلاشی علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده است، گفت: تغییر نگرش‌ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است.

وی با اشاره به حضور روحانیون و مبلغین خوش ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان، اظهار کرد: انتظار داریم همانند سال‌های گذشته استقبال خوبی از سوی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اعم از بانوان و مردان در برپایی اعتکاف صورت پذیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34284

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: