طرح پیشگیری از کرونا در بی‌خانمان‌ ها و معتادان گیلان تشدید شد

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اجرای طرح کشوری پیشگیری و مراقبت از انتشار ویروس کرونا در بی خانمان ها و معتادان گفت: این طرح در استان پیش از این انجام گرفته اما در پی طرح اجرای طرح کشور در گیلان هم تشدید شده است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، دکتر حسین نحوی نژاد افزود: در اجرای طرح پیشگیری و مراقبت از کرونای بی خانمان ها و معتادان بسته های آموزشی و بهداشتی “حفاظت فردی” شامل؛  ماسک، دستکش، ماده ضدعفونی کننده، سرنگ های یک بار مصرف برای معتادان که البته پیش از این نیز انجام می گرفت و غیره توزیع می شود.

وی با اشاره به برنامه بهزیستی برای کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: طرح آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده برای کودکان کار و خیابانی توسط نیروهای اورژانس اجتماعی و با همکاری  سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور کودکان کار و خیابان در گیلان به اجرا درآمده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: نیروهای اورژانس اجتماعی در سطح خیابان‌ها به کودکان کار و خیابانی آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه می دهند، ضمن اینکه بسته‌های اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای استفاده شخصی در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی، چگونگی شستن دست و ضدعفونی کردن آنها، استفاده از ماسک و دستکش، ترویج شعار “در خانه بمانید” را از جمله آموزش ها به کودکان کار و خیابان عنوان و اضافه کرد: ژل ضد عفونی، دستکش و ماسک، بروشور آموزشی، مایع صابون از جمله اقلامی است که در این طرح در اختیار کودکان کار و خیابانی قرار می گیرد.

نحوی نژاد در ادامه با اشاره به مشارکت و همکاری کارگاه ها و گروه های همیار بهزیستی گیلان برای تولید اقلام حفاظت فردی خاطر نشان کرد: این گروه های همیار و کارگاه ها برای تولید اقلام حفاظت شخصی از جمله ماسک، دستکش، گان های ضدعفونی و غیره اقدام می کنند.

وی بیان داشت: این تولیدات در وهله نخست برای بهره مندی بهزیستی استان و در مراکز شبانه روزی برای حفاظت شخصی از افراد در این مراکز و در مرحله بعد برای توزیع در بیمارستان ها در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در مراکز بهزیستی گیلان حفاظت فردی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با دقت انجام می شود، اضافه کرد: علاوه بر این، مبالغی به صورت سرانه برای مراکز واریز شد تا بتوانند از طریق شرکت ها و موسسات برای خرید این اقلام حفاظت فردی اقدام کنند.

نحوی نژاد با اشاره به نقش مهم خیرین در جامعه و با قدردانی از آنان خاطر نشان کرد: امکاناتی از خیرین دریافت شده که در اختیار مراکز قرار داده ایم، ضمن اینکه به ادامه کمک های خیرین برای تامین اقلام حفاظت فردی نیازمندیم.

هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر شامل کودکان و نوجوانان بی سرپرست در مراکز نگهداری ایتام، معتادان در مراکز اقامتی و معلولان و سالمندان در مجموع ۱۲۰ مرکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی استان نگهداری می شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8412

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: