ضرورت افزایش حساسیت در حفاظت از پرندگان مهاجر گیلان

باز باران خبر/ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به همزمانی کرونا و آنفلوانزای پرندگان در کشور ضروری است تا حساسیت در حفاظت از پرندگان مهاجر افزایش یابد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ساسان کفایی با اشاره به اینکه بیش از یک ماه و نیم است که مهاجرت پرندگان مهاجر به گیلان آغاز شده است و این مهاجرت ها کماکان ادامه دارد اظهار کرد: به طور میانگین هرساله حدود ۲۰۰ هزار قطعه پرنده برای زمستان گذارنی وارد گیلان می شوند، که البته سال گذشته حدود ۱۴۰هزار قطعه پرنده مهاجر وارد استان شد و این کاهش می تواند دلایل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی در سرزمین های مبدا داشته باشد.

وی افزود: گیلان از اکوسیستم های غنی پرندگان مهاجر محسوب می شود و بیشترین و متنوع ترین پرندگان مهاجر در تالاب انزلی، تالاب امیرکلایه و پارک ملی بوجاق فرود می آیند.

کفایی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است و با توجه به همزمانی بیماری کرونا و مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سه استان دیگر کشور لازم است، حساسیت  و پیشگیری ها در این خصوص بیشتر شود.

وی تصریح کرد: امسال مجوز شکار در هیچ یک از استان های کشور صادر نشده است و با متخلفین در این حوزه به شدت برخورد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: رصد و پایش شبانه روزی آنفلوانزای حاد پرندگان در گیلان همچنان ادامه دارد و با شکارچیان متخلف در این امر به شدت برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در پاییز امسال بیش از ۱۳۰ نفر شکارچی متخلف دستگیر شدند که برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و این برخوردهای قانونی همچنان ادامه خواهد داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17148

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: