ضعف مدیریت، عامل اصلی سقوط سپیدرود رشت!

باز باران خبر؛ سپیدرود رشت در  شرایطی دراماتیک و حزن انگیز با رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور وداع کرد؛ تیمی که چند سال پیش با تحمل مرارت ها، سختی ها و خون دل خوردن های حامیانش از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول و در ادامه به لیگ برتر صعود کرده بود در بدترین شرایط از همین مسیر مجددا به جایگاه قبلی خود بازگشت و متاسفانه در این بین مدیران، مسئولان، مربیان و بازیکنان متفاوتی به این تیم آمدند و رفتند و سوای اینکه از اعتبار این تیم به خود هویت بخشیدند، متاسفانه در توسعه و تعالی این باشگاه قدیمی و پرطرفدار کمترین نقش را از خود به یادگار گذاشتند!
سپیدرود به عنوان یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین تیم های فوتبال کشورمان در هر شرایطی و در هر سطحی حامیان و طرفداران فراوانی دارد و هیچ کس حق ندارد برای هویت بخشی و مطرح کردن خود از نام بزرگ سپیدرود بهره برداری شخصی نماید.
متاسفانه متولیان فوتبال گیلان و اداره کل ورزش و جوانان استان در ماجرای واگذاری باشگاه سپیدرود بی تفاوتی از خود نشان داده و به راحتی امتیاز این تیم مردمی را به افراد کار نابلد و گمنام دادند که در واقع یک نوع اهانت به فوتبال رشت و طرفداران خون گرمش بوده و عاقبت این همه بی توجهی هم سقوط سپیدرود به یک رده پایین تر بود!
باشگاه یا تیم فوتبال سپیدرود رشت که طی چند سال اخیر روند آسانسوری را در فوتبال کشور تجربه کرده متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت بدین روز افتاده است؛ باشگاهی بدون برنامه و تشکیلات  معلوم است که عاقبت به فنا  می رود!
 مشخص نیست باشگاهی که در جایی ثبت رسمی نشده و حتی هیات مدیره و سازمان مشخصی هم ندارد چطور مالک، مدیرعامل و … اختیار می کند؟! منابع مالی به کدام حساب واریز و از چه مسیری به بازیکنان پرداخت می شود؛ صورت های مالی و رسیدگی به اسناد این باشگاه در حیطه اختیار چه سازمان و بازرسانی است؟! قرارداد با بازیکنان و هزینه های جاری و ساری این تیم از چه سیستمی تبعیت می کند؟!
تیمی که باید آنرا یک تیم بزرگ و با ریشه استان بنامیم در عمل فاکتورهای بزرگی را ندارد و با کمترین تلاطمی به هم می ریزد، تغییرات در آن ایجاد می شود و سرانجام سقوط می کند و دیگر هیچ!
در واقع سپیدرود رشت چوب بی تدبیری متولیان فوتبال و مسئولانش را می خورد و مدام در حال رفت و آمد در لیگ های دسته دوم، اول و برتر است.
در این زمینه اگر کمی دقیق شوید و نحوه انتخاب مدیران و مربیان این تیم را کندوکاو کنید به یاس می رسید و اینکه چرا ما در شهر باران خودزنی می کنیم و در نهایت دودش هم به چشم خودمان می رود! سال گذشته که افشین ناظمی مدیریت سپیدرود را بر عهده گرفت ابتدا علی نظرمحمدی را به عنوان سرمربی به تیم آورد و در حالی که مسابقات تازه شروع شده بود و هیچ تیمی در منطقه سقوط قرار نداشت، پس از چند هفته و باخت خانگی سپیدرود به داماش با برکناری نظرمحمدی و با جذب نادر دست نشان پایه های لرزان مدیریتش را هویدا کرد و متاسفانه دست نشان هم با باخت های پیاپی و شکست های نامطلوب کاری از پیش نبرد و ناظمی علیرغم میل باطنی اش او را نیز برکنار کرد و با جذب بی ضابطه پاشازاده مرتکب اشتباه دیگری شد که داستان آمدن و رفتنش هنوز نقل محافل است!
در ادامه نیز سهیل حق شناس که سابقه کاپیتانی سپیدرود را در کارنامه دارد به عنوان یک مربی جوان و بومی بر روی نیمکت این تیم نشست تا به عنوان یک مربی بومی و با چشمان اشکبار سقوط سپیدرود رشت را به نظاره بنشیند!
اعتقاد داریم ناظمی به عنوان مدیرعامل در این معادلات نقش اول سقوط سپیدرود را بر عهده دارد، چرا که اگر این تیم مشکل مالی داشت به چه دلیل مربی بومی خود را تعویض کرد و مربیان غیر بومی (دست نشان – پاشازاده) را به تیم آورد؟! چرا این تیم ۲۰ بازیکن غیر بومی داشت؟! و چراهای دیگر …؟!
متاسفانه افشین ناظمی با احساسات و عواطف مردم استان و شهر رشت بازی کرد و عامل اصلی سقوط سپیدرود رشت می باشد؛ از این رو بهتر است  او برای همیشه قید حضور در سطح اول فوتبال کشور و استان را بزند و به حرفه اصلی خود که همانا آموزش نونهالان است بپردازد!
و در نهایت امیدوارم مسئولین ورزش استان و هیات فوتبال گیلان یک بار برای همیشه امتیاز این تیم مردمی و با سابقه را به افراد توانمند و کاربلد و اهلش واسپاری کنند تا مقدمات صعود مجدد سپیدرود به لیگ برتر فراهم شود.


                  فتح ا… لیاقت جو

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12228

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: