جوان و دوستان متنوع

یکی از مهمترین نیازهای هر انسان برخورداری از دوست خوب است. اهمیت دوست شایسته در کلیه مراحل مختلف زندگی به خوبی مشاهده می شود. روان شناسان معتقدند که ۸۰ درصد ساختار شخصیت انسان ها از طریق رفاقت حاصل می شود که به آن شخصیت رفاقتی می گویند.
– بهترین زمان دوستیابی
بهترین زمان گزینش و انتخاب دوست صالح، زمان جوانی است. جوانی می تواند موفق باشد و پیشرفت نماید که پیرامون وی را دوستان مؤمن، پایدار، سخت کوش، دارای دیدگاه مثبت، دلسوز و راستگو، گرفته باشند.
– دوستان متنوع
من به شما پیشنهاد می کنم دوستان متنوع و مختلف در مشاغل و نیز اقشار گوناگون داشته باشید. منظور از «متنوع» این نیست که از میان قماربازان، شراب خواران، اهل مواد مخدر و عیاشان، دوستانی داشته باشید و از سوی دیگر با افراد سالم، با ایمان، پرهیزکار و پاک هم رفیق باشید. بلکه مراد از متنوع، داشتن دوستانی از تمامی اصناف جامعه ـ کارگر، کشاورز، پزشک، روحانی، معلم، مهندس، بازاری، کارمند و… است. زیرا از هر یک آنان، می توان چیزهای فراوانی آموخت و در زندگی به کار بست.
– دوستان بسیار، دشمنان اندک
داشتن ارتباط های مختلف در سطح جامعه می تواند بسیار به شما کمک کند. زیرا هیچگاه نمی دانید که نیازهایتان و همچنین دوستان آینده شما چه کسانی خواهند بود. بنابراین سعی کنید دوستان بسیار و دشمنان اندکی داشته باشید.
– اهمیت یافتن دوست واقعی
در تمام مراحل زندگی یک نکته را از یاد نبرید. عمق دوستی های واقعی را فدای تعداد دوستان نکنید. صدها دوست، بدون یک دوست واقعی بی فایده است. احتمال دارد ـ در بیشتر مواقع هم این طور می شود ـ آشنایان در موقع نیاز به انسان پشت کنند.
-دوست واقعی
یک دوست، زمانی واقعی است که هیچگاه در وقت احتیاج، شما را ترک نکند. بنابراین ضمن این که دوستان بسیاری به دست می آورید، مطمئن شوید که دوستی شان واقعی و عمیق است. پیدا کردن یک دوست حقیقی از دشوارترین کارهای یک انسان در طول زندگی وی می باشد.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2066

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: