شهرآورد ۹۲، دیداری با رنگ و بوی بین‌المللی

درباره شهرآورد نود و دوم بسیار گفته و نوشته شده و منظور تکرار مکررات و زدن حرف‌های کلیشه‌ای نیست بلکه هدف متذکر شدن نکاتی کوتاه و مختصر درباره شهرآوردی است که این بار رنگ و بویی بین‌المللی دارد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، مهم‌ترین نکته در این شهرآورد، حساسیت‌های بین المللی روی آن است. با توجه به اتفاقات یکی ۲ سال اخیر در ورزش ما به ویژه فوتبال و در یکی ۲ ماه گذشته، به طور حتم مراجع بین‌المللی فوتبال مانند فیفا و ای‌اف‌سی روی این مسابقه از جهات گوناگون حساس خواهند بود و همین مساله، این شهرآورد را به دیداری با رنگ و بوی بین المللی تبدیل کرده است.

با توجه به اینکه هر ۲ تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و ای‌اف‌سی برای خلع میزبانی نمایندگان کشورمان دنبال بهانه است، باید بازیکنان ۲ تیم، کادر فنی و به‌ ویژه هواداران و تماشاگران حاضر در ورزشگاه مراقب حرکات و سکنات خود چه در داخل و چه بیرون از ورزشگاه و حتی در فضای مجازی باشند و هیچ بهانه‌ای به دست ناظران ای‌اف‌سی ندهند.

نکته بعدی حضور زنان در ورزشگاه است؛ موضوعی که مورد تاکید فیفا بوده و معلوم نیست آیا تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است یا خیر!

و نکته پایانی:

همه، حتی رسانه‌ها با توجه به این حساسیت‌های بین المللی تلاش کنیم برای نخستین بار به جای پرداختن بیش از حد به حاشیه‌های این دیدار، به نکات فنی و نقاط ضعف و قوت ۲ تیم بپردازیم و تلاش کنیم واژه «احترام» را در فوتبال کشورمان نهادینه کنیم که اگر چنین شود، بسیاری از مشکلات حاشیه‌ای این فوتبال بی‌ در و پیکر حل خواهد شد.

به امید آن روز و به امید اینکه شهرآورد ۹۲ دیداری با کیفیت، پرگل و به دور از هرگونه حاشیه های مخرب باشد.

خسرو والی‌زاده – کارشناس ورزش

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7391

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: