شاخص های مطالعه در استان افزایش یافته است

باز باران خبر: مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: اهداء کتاب از سوی مردم، سازمان ها و نهادها، ناشران استان و کشور به کتابخانه های عمومی استان دو برابر شده است.

پریسا کرمی افزود: سال گذشته ۲۶ هزار نسخه کتاب به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به کتابخانه های عمومی استان اهداء شد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل دو برابر شده است.
وی اظهار داشت : همچنین طی مدت یادشده علاوه بر منابع اهدایی، با هدف بروزرسانی منابع کتابخانه ها، حمایت از نویسندگان و ناشران بومی استان و تقویت منابع بوم شناسی کتابخانه ها، بیش از یک هزار نسخه کتاب به ارزش ۳۶۸ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، خریداری و در اختیار اعضای کتابخانه ها قرار داده است.
وی در ادامه به همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با «انجمن مردم نهاد حامی» در زمینه اجرای طرح «کوله کتاب» با هدف توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و فرهنگی در مناطق دور افتاده و محروم نیز اشاره کرد و گفت: این طرح ارزشمند از ابتدای سال ۱۳۹۷، با ارسال ۱۰کوله کتاب حاوی ۱۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف چون کودک و نوجوان، رمان و سبک زندگی در مناطق روستایی سخت گذر و کمتر توسعه یافته شهرستان های رشت، آستارا، لاهیجان، شفت، لنگرود، آستانه اشرفیه و رودبار اجرایی شد.
کرمی در ادامه به همکاری با دستگاه های اجرایی و موسسات مختلف فرهنگی در حوزه گسترش فرهنگی مطالعه در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ هشت تفاهم نامه همکاری با دستگاه ها و موسسات استان منعقد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به نقش پررنگ کتابخانه های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یادآور شد: شاخص های مطالعه در استان افزایش یافته است.
کرمی خاطر نشان کرد: سرانه مطالعه گیلانی‌ها در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ در شاخص عضویت ۱۷٫۵ درصد، امانت کتاب ۳۶ و در شاخص منابع کتابخانه ای رشد دو درصدی داشته است.
استان گیلان با داشتن ۱۰۴ باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل و عضویت بیش از ۶۴ هزار گیلانی در این کتابخانه ها، از لحاظ شاخص های مطالعه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=511

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: