شلوغی بازارهای نوروزی در گیلان نگران کننده است

شلوغی بازارهای نوروزی در گیلان نگران کننده است

باز باران خبر/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شلوغی بازارهای نوروزی در این استان به شدت نگران کننده است و مردم نسبت به توصیه های بهداشتی حساسیت و توجه لازم را ندارند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: در مغازه های کوچک و دربسته تعداد زیادی از مشتری ها مشاهده می شود که حتی ماسک ندارند و این بی توجهی به پروتکل ها در این فضاها انتقال بیماری را موجب می شود و حتی شدت و سرعت می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم به هنگام خارج شدن از منزل و برای خرید و ورود به مغازه ها حتما باید ماسک داشته باشند ضمن اینکه مشتری ها خود باید نسبت به حضور مغازه ها و فروشگاه های شلوغ حساس باشند و بیرون منتظر بمانند و با فاصله و با تعداد کم ورود کنند تا احتمال انتقال بیماری کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه بیان داشت: متاسفانه این روزها بیماران با حال بسیار بد و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کنند که دلیلش ابتدا خوددرمانی در منزل و بعد مراجعه به مراکز درمانی است.

وی خاطر نشان کرد: باید با اولین علایم سرماخوردگی شامل گلودرد، تب، لرز و بدن درد به مراکز ۱۶ ساعته “مراکز جامع سلامت” فعال در مناطق مختلف گیلان مراجعه شود.

حیدرزاده اظهار داشت: هم اکنون حدود ٣١٠ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که ٧٠ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و بدحال هستند.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان؛ تاکنون یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و  ۳۷۹ هزار و  ۹۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳ هزار و  ۷۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18647

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: