سخنی کوتاه با شهیدان …

هرگز نباید فراموش کرد که شهدا مظهر اقتدار و عظمت ملت  بزرگ ایران هستند و ما همیشه مدیون رشادتهای آن بزرگان هستیم که مشعل آزادی به دست گرفته و جان خود را نثار وطن کردند. فداکاریها و از خود گذشتگی های شهیدان عزیز نباید هرگز از ذهن هموطنان و بخصوص مسئولین پاک شود؛ درست است که عمده هدف شهدا حفاظت از کیان و حفظ این آب و خاک بوده ولی تبعا این بخش به تنهایی مد نظر نبوده، بلکه آنها با شهادت خود پیامی بزرگ برای همه ما داشته اند، مخصوصا برای مسئولین که تصدی این مقام و جایگاه ماحصل از جان گذشتگی و فداکاری های آنان بوده و به جد باید شرعا و قانونا پاسخگوی مسند خود به روح شهدا و مردم باشند!
 ای شهید شرمسارم که از جان گذشتگی تو برایمان آزادی آورد ولی بعضا صاحب منصبان از جایگاه خود به ناروا استفاده کرده و به ملت و آرمانهای امام و منویات مقام معظم رهبری کم لطفی می کنند و شرمسارم از اینکه پای برخی از مسئولین به شدت به میز و صندلی این دنیا گره خورده است!
 ای شهید شرمسار و خجل هستم از اینکه مسئولین سخن مولی علی (ع) را که «اگر مقام ماندنی بود به تو نمی رسید» را  از یاد می برند! شهید راه آزادی ما را حلال کن که به اعتماد مردم توسط عده ای متظاهر خیانت شد؛ ثروتهای کلان یا از کشور خارج و یا در جایش استفاده نشد و نتوانستیم  بسیاری از آن را برگردانیم!
 ای شهید ببخش که بعضی از مسئولین پایشان در گل و لای مال دنیا گیر کرده و فراموش کرده اند که همه برای این آزادی به شهدا مدیونیم!
 ای شهید گویا زمانه خیلی فرق کرده اگر این میزان اختلاس که تا حال مردم از آن مطلع شدند، بین همه تقسیم می گردید یک نفر در کنار خیابان خواب رزق و روزی نمی دید تا منتظر بماند که شاید دیگران از سر جوانمردی مبلغی  بی ارزش نثار وی کنند! ولی گویا چنین شده و صفا و اخلاقات می میرد اگر همه سر بر بالین با شکمی سیر بگذارند!
ای شهید گفته هایت را با شهادتت گفتی؛ امانتداران باید تو را به یاد داشته باشند و سکوت حال تو نیز خود دنیایی حرف است که پاسخ این ایثار گری چه بوده و چه خواهد بود؟! ما خوشبختیم که بواسطه شهامت شما آزادانه در کشور ایران قدم می زنیم و بر این باورم که آن گونه شما انتظار داشتید و با جانفشانی خود معنای  نبود دغدغه مالی را لمس و احساس نکنیم ولی از همین اندک داشته هایمان که داریم  لذت می بریم؛ از آن دختر بچه ای که ضایعات جمع می کند تا هزینه درمان والدین خود را تهیه کند و از آن بانویی که با انجام کارهای سنگین از شرافت و حیثیت خود دفاع می کند، از پسر بچه ای که به دلیل فقر از استعداد تحصیلی خود دست میکشد و برای کمک خرج بودن راهی مشاغل سخت می گردد، همه به جایگاه تو احترام میگذارند  … ای شهید جایت همیشه در قلب ماست مرا ببخش که گاهی فراموش می کنم یادت را …


سعید حبیبی نیا‎ – وکیل پایه یک دادگستری- کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی  

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: