ثبت نام ۴۵۵ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان

رئیس ستاد انتخابات گیلان طی نشست خبری با اصحاب رسانه استان از ثبت نام ۴۵۵ داوطلب در هفت روز گذشته خبر داد.

به گزارش باز باران خبر، محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه ۴۹ نفراز ثبت نام کنندگان معادل ۱۱ درصد داوطلبان زن هستند گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱۰ آذر ماه به مدت هفت روز کاری داوطلبان می توانند اقدام به نام نویسی در حوزه های انتخاببیه در سطح استان گیلان نمایند.

وی ادامه داد: گیلان دارای ۱۱ حوزه انتخابیه است که داوطلبان برای رسیدن به ۱۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

قاسم نژاد با اشاره به میانگین رقابت و تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه‌های انتخابیه گیلان، گفت: در حوزه انتخابیه رشت ۱۳۱ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به سه کرسی نام نویسی کردند که میانگین رقابت برای هر کرسی در این شهرستان ۴۴ نفر است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت بیشترین میزان تعداد ثبت نام از داوطلبان را دارد، ادامه داد: در حوزه‌های انتخابیه فومن و شفت ۲۳ نفر، آستارا ۴۱ نفر، آستانه اشرفیه ۲۶، بندر انزلی ۳۱، رودبار و صومعه سرا ۲۴، ماسال ۳۶، لاهیجان و سیاهکل ۳۲، لنگرود ۳۶، طوالش ۳۶ نفر، رودسر و املش ۴۲ نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه جوانترین دواطلب با ۳۰ سال سن در حوزه انتخابیه آستارا و مسن‌ترین داوطلب نیز با ۷۰ سال سن در حوزه انتخابیه رشت نام نویسی کرده‌اند، گفت: تعداد دوطلبان مرد ۴۰۶ نفر معادل ۸۹ درصد و ۴۹ نفر از داوطلبان معادل ۱۱ درصد زن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ٢٧ درصد افراد زیر چهل سال هستند که نسبت به دوره دهم ٢١ درصد بود بالاتر است، گفت: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۶۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه گیلان ثبت نام کردند که تعداد افرادی که در این دوره داوطلب شده‌اند نسبت به دوره قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه ١٢ درصد معادل ۵۲ نفر از داوطلبان ثبت نام کننده دارای مدرک تحصیلی دکتری، ٧٩ درصد داوطلبان معادل ۳۵۸ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ٣٢ نفر معادل ٧ درصد دارای لیسانس از ایثارگران، ۱۰ نفر از داوطلبان نیز دارای مدرک حوزوی و یک نفر نیز دارای مدرک تحصیل دیپلم است، گفت: ۴۴۷ معادل ۹۸ درصد داوطلبان شیعه، هفت نفر نیز اهل تسنن هستند که در شهرستان‌های تالش و آستارا ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۵۹ داوطلب از ایثارگران و جانباز هستند که ۳۵ درصد کل داوطلبان را تشکیل می دهند، اظهار کرد: ۲۹۶ نفر از افراد ثبت نام کننده معادل ۶۵ درصد غیر ایثارگران هستند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه ۱۱۴ نفر معادل ۲۵ درصد کل داوطلبان سابقه کاندیدا شدن در دوره‌های گذشته را داشته‌اند، گفت: ۷۵ درصد داوطلبان نیز فاقد سابقه در این زمینه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این افراد داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان گیلان شده‌اند، تصریح کرد: از امروز کار هیات‌های اجرایی برای احراز صلاحیت‌ها آغاز می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5609

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: