جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در رشت برگزار شد

باز باران خبر/ جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا با محوریت بررسی اوضاع کرونا در استان گیلان، پیشگیری و ارائه راهکارها در رشت برگزار شد.

 به گزارش باز باران خبر؛ این جلسه با حضور جمعی از گروه‌های جهادی حوزه علمیه، نماینده علوم پزشکی استان، هلال احمر استان گیلان، سپاه و آرامستان در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم علی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان با بیان اینکه ستاد بحران فقط مربوط به قحطی، سیل و زلزله نیست گفت: درگیری کشور به ویروس منحوس کرونا از جمله بحران هایی است که به فعالیت جهادی نیازمند است و طبق آمار و گزارشات ارایه شده  استان گیلان در امر خدمت رسانی جزو استان‌های پیشتاز  قرار گرفته است.

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور در این نشست گفت: برای تحقق عدالت در جامعه باید فعالیت‌های جهادگرانه همگانی شود.

حجت‌الاسلام بهمن وحدتی اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خدمات گروه‌های جهادی و طلاب باید هنرمندانه اطلاع‌رسانی شود تا تمام دنیا متوجه و شاهد این خدمات شوند.

وی با بیان اینکه گیلان و مازندران بعد از قم بالاترین رتبه را در خدمات‌رسانی جهت مقابله با کرونا داشتند گفت: در اوایل شیوع کرونا، ستاد بحران استان قم نیاز به خدمات گروه‌های جهادی را اعلام کرد و همزمان ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی در کشور فعال شدند.

وحدتی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نیروی جهادی در استان گیلان برای خدمات‌رسانی در خط مقدم مقابله با کرونا در این استان فعال شدند و به صورت شبانه‌روزی کار کردند اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌هایی بود که گروه‌های جهادی استان در این صحنه بسیار خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بدبینی نسبت به نظام و فساد از نقشه‌های دشمن است که باعث ناامیدی مردم می‌شود افزود: فضای مجازی قدرت نخست دشمن است و امروز دشمن بنیان خانواده را نشانه گرفته است و در تلاش است تا بنیان و کیان خانواده‌ ما را نابود کند.

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بحران شامل ۷۰ آسیب در کشور است که نباید از این آسیب‌ها غافل شد تصریح کرد: برای بسیج طلاب جهادی و فراخوان آن‌ها باید کار شود.

وحدتی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی مانند دوران دفاع مقدس همیشه آماده و پای کار هستند گفت: قدرت انتقال کرونای دلتا ۱۴۰ برابر گیراییش بیشتر است که همچنان این خدمات همچون دوران ابتدای شیوع کرونا باید ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: انصافا وزارت بهداشت و علوم پزشکی تا آخرین لحظه پای کار بودند و با این وضعیت بسیار خوش درخشیدند؛ ما از همان ابتدا دخالتی در کار علوم پزشکی نداشته بلکه همراه آنان بوده و هستیم و نیروهای جهادی هم خالصانه وارد عرصه شدند.

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه‌ به عملکرد جهادی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ایشان هیچ گونه حقوقی از حوزه علمیه نمی‌گیرد و جهادی گونه عمل می‌کند و یک الگو هستند و نشان می‌دهد که ما در حوزه علمیه، مدیران و مسئولانی داریم که واقعاً دغدغه دارند و دلسوز هستند.
حجت الاسلام حبیبی مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان هم با اشاره به اهمیت خدمت رسانی اجتماعی گفت: در امر خدمات‌رسانی یک حماسه در گیلان را شاهد بودیم و کرونا فرصتی بود تا روحانیت بتواند مجدداً در میان مردم حضور پیدا کند و حضور روحانیت بین مردم و خدمات اجتماعی همواره موثر و نقش آفرین بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان یادآور شد: در بحث تغسیل، استان گیلان پیشتاز بود، جهادگران حوزه خواهران با اصرار زیاد نامه های مکرر به دفتر ایت الله فلاحتی تقدیم کردند که امر تغسیل به درستی و طبق موازین شرعی و احترام به اموات انجام بگیرد. 

مهدی جواهرشناس مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: ما باید برای هر گونه بحرانی آماده باشیم و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر گیلان نیز در این جلسه گفت: اسفند ۹۸ وقتی همه در حیرت و بهت کرونا بودند آنچه که به همه قدرت داد در واقع فتوای جانانه رهبر انقلاب مبنی بر ورود نیروهای جهادی به عرصه بود و جای افتخار دارد که پیام قدردانی رهبری نسبت به ورود گروه‌های جهادی گیلان ابلاغ شد.

حجت الاسلام چهری، با بیان اینکه حمایت از طلاب بسیار در حد پایین قرار دارد افزود: همه خدماتی جهادی باید ساختارمند شود و باید یک قرارگاه طلاب جهادی در قالب بسیج روحانیت تشکیل شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20660

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: