تسهیل گری حلقه مفقوده در سرمایه گذاری است

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تسهیل گری حلقه مفقوده و مهمترین عامل در مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری است.

به گزارش باز باران خبر ، دکتر یونس رنجکش در جلسه کار گروه فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری شهرستان شفت افزود : تسهیل گران می توانند موجب پر شدن  خلا موجود در پیوند بین سرمایه گذاران و فرصت های سرمایه گذاری شوند.

وی اظهار کرد : در هر منطقه ای از کشور و استان فرصت های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد اما عدم اگاهی از این فرصت ها و مشکلات ناشی از شرایط محلی و ضوابط موجود توسط سرمایه گذاران موجب می شود تا از این فرصت ها و سرمایه گذاران غفلت شود.

وی ادامه داد : با بهره مندی از افراد اشنا به امور و متخصص که نقش تسهیل گری دارند می توان با تکمیل زنجیره های ارزش موجب رونق سرمایه گذاری و افزایش خدمات مطلوب شد.

وی همچنین با اشاره بر وجود نگاه تسهیل گرانه در بین مسوولان اجرایی  بر ضرورت ارایه راهکارهای مناسب در معرفی و رفع موانع سرمایه گذاری تاکید کرد.

رنجکش گفت : مزیت های بسیاری در استان گیلان و شهرستان شفت در زمینه های مختلف وجود دارد که باید شناسایی و از فرصت های موجود استفاده کرد.

وی اظهار داشت  : با توجه به فرصت های سرمایه گذاری شناسای شده در استان گیلان حدود ۲۰۰فرصت در بخش گردشگری مربوط به این شهرستان است که نیازمند برنامه ریزی است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان به فرصت های موجود در برندهای شفت اشاره و یاد ارشد : برخی محصولات کشاورزی ، صنایع دستی ، موقعیت های طبیعی اماکن تاریخی و مذهبی در کنار سایر ظرفیت ها از مزیت های سرمایه گذاری در این شهرستان است.

وی به اجرای طرح ساماندهی و اقتصادی کردن اب بندان ها ی شهرستان و انتخاب پنج اب بندان پایلوت در شفت اشاره و خواستار معرفی آنها به سرمایه گذاران با اولویتاوفراد بومی محلی و تعاونی های روستایی در راستای استفاده های چند منظوره در این زمینه شد.

رنجکش زراعت چوب را از دیگر برنامه های مهم و اولویت دار در استان گیلان عنوان و افزود : در این زمینه با توجه به نیاز کشور و استان برای تامین مواد اولیه صنایع وابسته اقدامات خوبی در دست اجرا است که می تواند نقش خوبی در اشتغال زاییو تولید فرصت های سرمایه گذاری در منطقه داشته باشد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن ارزش های موجود در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و کمک به بخش خصوصی در این زمینه خواستار نگاه جامع مسوولان بویژه متولیان  محلی در هدایت صحیح و نگاه کارشناسانه در این زمینه شد.

وی گفت : در بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری و یا ایجاد مشکل در مسیر ان همه مسوول هستیم و باید بدانیم که فرصت ها همیشه تکرار نمی شوند. در این جلسه در زمینه بررسی طرح های سرمایه گذاری در اب بندان ها و زراعت چوب توضیحاتی ارایه و تصمیماتی اتخاذ شد و موسوی فرماندار جدید شهرستان شفت هم به ارایه برخی مشکلات و ناهماهنگی های بین دستگاههای اجرایی در صدور مجوزها اشاره و خواستار رفع تنگناهای سرمایه گذاری و کمک به رونق تولید در شهرستان شد.بازدید از اب بندان روستای خرطوم و بررسی طرح های پیشنهادی برای استفاده های چند منظوره از این محیط طبیعی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان ، فرماندار شفت و مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از دیگر برنامه ها بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5819

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: