تلفیق هنر و رسانه تأثیر عمیق‌تری بر مخاطب دارد

باز باران خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برخورد با آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار فرهنگی است، گفت: تلفیق هنر در رسانه تأثیر عمیق‌تری بر مخاطب دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در مراسم اختتامیه جشنواره آسیب‌های اجتماعی که در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به سفرهای شهرستانی و برگزاری نشست‌های رسانه‌ایی با اصحاب رسانه گفت: از رسانه‌های استان حمایت کرده تا وظیفه اطلاع‌رسانی خود را به‌خوبی انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره آسیب‌های اجتماعی در دو بخش «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» گفت: این جشنواره با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی برگزار شد.

وی برگزاری این جشنواره را ترکیبی از هنر و رسانه دانست و افزود: باید تلفیقی از هنر و رسانه در جامعه ایجاد شود زیرا هنر هم یک رسانه محسوب می‌شود.

فاضلی هنر را برجسته کردن مفاهیم دانست و تصریح کرد: اگر شما، نباشید امور برحسته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار مرتبط با جشنواره‌های آسیب‌های اجتماعی از سراسر کشور جمع‌آوری و چاپ می‌شود اظهارداشت: در مجموع ۱۲۲ اثر به بخش«آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» ارسال که از این تعداد ۴۶ اثر گزارش، ۵۰ مقاله و سرمقاله، ۲۳ خبر و سه عکس است.

فاضلی ادامه داد: در بخش «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» نیز ۸۰ اثر از هنرمندان استان ارسال که ۳۰ اثر در نمایشگاه به نمایش گذارده شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت شناخت آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن با استفاده از ابزار هنری تصریح کرد: هر آسیبی که در جامعه وجود دارد بر زندگی ما نیز تاثیرگذار است و باید به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی به آن نگریسته شود و فقط به جشنواره‌ها ختم نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نباید نسبت به مسایل جامعه بی‌تفاوت باشیم گفت: برخورد با آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار فرهنگی است.

وی رسانه و هنر را دارای نقش پیش‌بینی کننده دانست و گفت: رسانه در هر جامعه‌ایی پیش‌بینی کننده است و باید آسیب‌های آینده جامعه را پیش‌بینی و از آن پیشگیری کند.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره‌های «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها»، «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» و فراخوان انتشار مطالب با موضوع خشونت‌های خانگی استان با دادن لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=464

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: