بیش از ۵۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به صومعه سرا پرداخت شد

باز باران خبر/ مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان صومعه سرا به منظور اشتعالزایی پرداخت شده است.
به گزارش باز باران‌خبر؛ دکتر یونس رنجکش در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان صومعه سرا افزود: این تسهیلات از سال ۹۷ در قالب اشتغال پایدار روستایی با بهره کم برای اجرای بیش از۴۵۰طرح پرداخت شده است که بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی باید انجام می گرفت.
وی اظهار داشت: بیش از چهار میلیارد تومان هم تسهیلات برای جبران خسارت های ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری به متقاضیان پرداخت شده است که تحقق اشتغال و رصد انها یکی از وظایف نظارتی دستگاههای اجرایی مربوطه است.
به گفته وی، از محل اعتبارات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در سال جاری نیز در کنار سایر منابع بانکی برای رونق تولید ۳۵میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت که تاکنون ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان ان جذب شده است.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با اشاره به محدود بودن زمان جذب تسهیلات تا پایان سال جاری این میزان تسهیلات پرداختی را با توجه به سهم شهرستان ناچیز دانست و خواستار جدیت بیشتر بانک های عامل در پرداخت تسهیلات شد.
دکتر رنجکش گفت: از مجموع ۲۱هزار شغل برنامه ریزی شده برای گیلان در سال ۱۴۰۰ سهم صومعه سرا ۷۱۷نفر از محل تسهیلات اشتغالزایی است که تاکنون ۷۱درصد تحقق یافته است.
وی به وجود ۵ واحد تولیدی در تملک بانک ها و همچنین ۱۲۷ واحد غیر فعال در صومعه سرا اشاره و خواستار برگشت انها به چرخه تولید بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دولت شد.
وی از فرماندار صومعه سرا خواست با تشکیل جلسات ویژه نسبت به پرداخت به موقع تسهیلات توسط بانک ها اقدام شود.
در این جلسه که جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند سید محمدی فرماندار صومعه سرا ضمن تشکر از پیگیری های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان در جذب اعتبارات اشتغالزایی و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان بر ضرورت جذب به موقع این تسهیلات و رفع مشکلات تاکید کرد.
بازدید از یک کارخانه مدرن بسته بندی و شالیکوبی که از محل تسهیلات اشتغال روستایی وام دریافت کرده بودند از دیگر برنامه های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان و هیات همراه به منظور بررسی مشکلات و ارزیابی چگونگی هزینه کرد تسهیلات دریافتی و تحقق اشتغال پیش بینی شده بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22055

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: