جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در رشت تشریح شد

جانشین سپاه مرکزی ناحیه رشت برنامه‌های تشییع و تدفین پیکر گلگون‌کفن یک شهید گمنام را در رشت تشریح کرد.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از خبرگزاری بسیج گیلان، سرهنگ محسن جعفری با اشاره به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه ما ملت شهادت هستیم، اظهار کرد: خون شهدا پیوسته احیاگر انقلاب مقدس اسلامی در ایران بوده و هر از چند گاهی ایران بزرگ معطر به عطر پاک و معطر شهدا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان گیلان ۸۰۰۰ شهید گلگون‌کفن را در خود دارد و علاوه بر آن ۲۲ شهید مدافع حرم را نیز فدایی اسلام و ارزش‌های ناب آن کرده، افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام حزن فاطمیه و آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، استان گیلان معطر به عطر پیکر دو شهید گمنام خواهد شد.
جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به میزبانی شهر رشت از پیکر یک شهید گمنام و گلگون‌کفن دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، گفت: پیکر پاک این شهید گمنام ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه هم‌زمان با چند نقطه از ایران اسلامی از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت واقع در پل عراق تا میدان شهدای ذهاب (میدان شهرداری) با حضور مردم ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور رشت تشییع می‌شود.
جعفری با بیان اینکه پیکر شهید گمنام به دلیل برگزاری اجتماع فاطمیون در مرکز استان ابتدا به میدان شهدای ذهاب رشت منتقل می‌شود، افزود: پس از اقامه نماز بر پیکر شهید گمنام توسط یکی از علمای گیلانی، شهید برای تدفین به دانشگاه شهید چمران واقع در انتهای بلوار لاکان رشت منتقل و با حضور دانشجویان، دانشگاهیان و مردم منطقه به خاک سپرده می‌شود.
وی همچنین از برگزاری مراسم شب وداع با شهید گمنام در رشت خبر داد و گفت: مراسم شب وداع با شهید گمنام در مهدیه رشت توسط هیئت رزمندگان اسلام در شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.
به گفته جانشین سپاه ناحیه رشت، در مراسم اجتماع فاطمیون میدان شهرداری در کنار مراسم روضه، ذکر مصیبت و برنامه‌های فرهنگی متنوع، اتوبوس‌هایی نیز جهت انتقال علاقه‌مندان حضور در مراسم تدفین در ابتدای خیابان شریعتی تدارک دیده‌شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7094

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: