مراسم تجلیل از دستگاههای برتر ستاد نوروزی

بازباران خبر/ استاندار گیلان در مراسم تجلیل از دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گیلان، با اشاره به ظرفیت های غنی و پرشمار استان در بخش گردشگری، وجود این پتانسیل ها را موجب انتخاب شدن گیلان به عنوان مقصد سفر هم‌وطنان عنوان و اظهار کرد: آیین های بومی – محلی، تنوع غذایی متنوع و کم‌نظیر، صنایع دستی اصیل، شرایط زیست بوم و اقلیمی ، ساحل دریا و جنگل های بکر و طبیعی گیلان ازجمله مولفه هایی‌ست که منجر به انتخاب استان به عنوان هدف گردشگری می‌شود.

 وی به صنایع دستی گیلان که ثبت ملی و نیز ثبت جهانی شده، اشاره و تأکید کرد که باید از فراموشی صنایع دستی اصیل جلوگیری، کارگاه های ساخت این صنایع، فعال و از هنرمندان این عرصه حمایت و از ورود کالاهای غیر اصیل و عرضه آن جلوگیری شود‌.

استاندار گیلان جنگل‌های هیرکانی را از دیگر موهبت‌هایی عنوان کرد که شهرت جهانی دارند و حفاظت از آنها را مورد تأکید قرار داد و شناسنامه دار کردن درختان را یکی از اقدامات در بخش حراست از عرصه های جنگلی ذکر کرد.

عباسی دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل از تصرفات را یادآور شد و ادامه داد: در ایام نوروز امسال، هم وطنان توانستند از دریا و زیبایی‌های آن بهره ببرند.وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از دریا و نیز با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و گردشگری، به فرمانداران شهرستان‌های ساحلی تکلیف کرد گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کنند.

 استاندار گیلان همچنین به شهرداران تأکید کرد با اندیشه های خلاقانه و زمینه‌سازی برای مشارکت فعالانه سرمایه گذاران در حوزه ساحل، امکان بهره مندی بهتر مردم از این نعمت را فراهم سازند.

وی عملکرد دستگاه‌هایی که در ایام نوروز در ستاد تسهیلات خدمات سفر استان، خدمت رسانی کردند مطلوب ارزیابی کرد و همچنین از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بخاطر اقدامات ارزشمند صورت پذیرفته در اجرای طرح نوروزی به عنوان دستگاه برگزیده تقدیر کرد.

دراین مراسم لوح سپاس از سوی استاندار گیلان به فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اهدا شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23936

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: