بهبود وضعیت آب شرب ۲۰۰ روستای استان گیلان

بهبود وضعیت آب شرب ۲۰۰ روستای استان گیلان

باز باران‌خبر/ وضعیت آبرسانی ۲۰۰ روستای استان گیلان پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بهبود یافت.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ مدیرعامل این شرکت گفت: از ابتدای سال ۹۹ و با یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی، کیفیت خدمات آبرسانی به ۲۰۰ روستای این استان ارتقاء یافت.
سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان افزود: در سال جاری به منظور تقویت کمیت و کیفیت آب شرب این روستاها ۳۸۹لیتر بر ثانیه، آب شرب تولیدی از تاسیسات شهری برای بهره مندی ۱۵۳۹۰۰ نفر جمعیت ساکن روستاها انتقال داده شد.
وی، بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را یکی از مهم ترین طرح های شرکت آب و فاضلاب جهت تقویت آب آشامیدنی روستاهای استان دانست و گفت: تاکنون یکصد لیتر بر ثانیه از دبی تولیدی مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روستاها اختصاص یافته است.
مدیرعامل آبفای گیلان افزود: ۳ واحد ایستگاه پمپاژ در شهر شلمان از توابع لنگرود، رودبنه از توابع لاهیجان و روستای صفرابسته از توابع آستانه اشرفیه نیز، بعد از تغییر ساختار، در مدار بهره برداری قرار گرفت که منجر به افزایش دبی  روستاهای تحت پوشش آنها به میزان ۶۵ لیتر بر ثانیه شد.
حسینی در ادامه افزود: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شهر شلمان، دبی آب این شهربه میزان ۲۵ لیتر در ثانیه برای  ۶۵۰۰ نفرافزایش یافت و در شهر رودبنه نیز ۴۵۰۰ نفر از افزایش دبی ۱۵ لیتر برثانیه ای این شهر بهره مند شدند.
رئیس هیإت مدیره آبفای گیلان همچینین اشاره داشت: ایستگاه پمپاژ صفرابسته با دبی انتقالی ۲۵ لیتردر ثانیه با هدف  تقویت فشار آب ۲۱ روستای آستانه اشرفیه با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰۰۰ نفر، وارد مدار بهره برداری شد.
وی همچنین یادآور شد: ترمیم خطوط انتقال مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه به منظور کاهش هدر رفت آب و افزایش برداشت آب برای مناطق تحت پوشش، از دیگر اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب گیلان در این مدت بوده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15921

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: