رشد هر جامعه به میزان ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستگی دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بر همکاری تمامی مسئولان با نهاد کتابخانه ها تاکید کرد و گفت : امروز مجموعه ما تنها یک مرکز تبادل کتاب نیست بلکه مجموعه ای پویا و فعال در همه سطوح اجتماعی و برای همه اقشار مختلف مردم است.

به گزارش باز باران خبر، پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های استان در شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیتهای فرهنگی قابل توجهی دارد، اظهار داشت : هزینه‌ای که برای کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد سرمایه گذاری برای داشتن آینده ای بهتر و جامعه ای آگاه و عاری از هرگونه آلودگی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه تصریح کرد : همکاری شهرداری‌ها و نهاد کتابخانه‌ها در حوزه شاداب سازی کتابخانه ها، سبب ترغیب شهروندان برای حضور بیشتر در فضای کتابخانه ای خواهد شد.

فرماندار صومعه سرا هم در این نشست گفت : رشد هر جامعه به میزان ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستگی دارد .

سیدجلال سیدمحمدی افزود : رشد و توسعه کشور زمانی محقق می شود که همه افراد آن جامعه با برنامه ریزی با کتاب و کتابخوانی مانوس بوده و ارتباط مستمر داشته باشند.
وی با قدردانی از تلاش و زحمات کتابداران شهرستان به جهت به دست آوردن موفقیت های ملی و استانی، اظهار کرد: غفلت از کتاب و کتابخوانی دچار عقب ماندگی می شود و به توسعه و فرهنگ کشور آسیب می زند ما  باید تمام تلاشمان رابرای ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بویژه در جوانان بکارگیریم .
فرماندار شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و امور نهاد کتابخانه ها در شهرستان صومعه سرا مظلوم واقع شده است تصریح کرد:اجرایی نشدن مصوبات مربوط به این حوزه، عدم حضور مسئولان در جلسات از جمله موارد بی توجهی به نهاد کتابخانه ها است .
وی در ادامه با اظهار گلایه از بی توجهی مسئولان به امور کتابخانه ها در شهرستان افزود : با مدیران بی توجه به امورات نهاد کتابخانه ها برخورد خواهم کرد.
به گزارش ایرنا ، گیلان ۸۲ کتابخانه نهادی، ۱۶ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل با۶۵ هزار عضو دارد .
 در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری صومعه سرا سه کتابخانه عمومی شهری و سه کتابخانه در دهستان ها با ۵۰هزار جلد کتاب و نزدیک به سه هزار عضو وجود دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6088

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: