۴۸ فرآورده در سال ۱۴۰۲ دارای نشان حلال شدند

 

باز باران خبر/میترا حسابی /معصوم نژاد مدیر کل اداره استاندارد گیلان در نشست خبری پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران که به میزبانی شرکت تولیدی محصولات لبنی پگاه گیلان برگزار شد ،گفت : شرکت پگاه در همه جنبه ها نقش کیفیت را خط قرمز خود قرار داده است و امروز نیز بر حسب وظیفه ذاتی استاندارد از این واحد خوشنام و  روند کیفی آفرینی محصولات آن با حضور اصحاب رسانه بازدید بعمل می آید .

وی ادامه داد : تا سال ۱۴۰۱ ما در استان گیلان عملا ۹ فرآورده و کالای دارای نشان حلال داشته ایم .امسال با همت واحدهای تولیدی استان در راستای اینکه بتوانند در بخش صادرات اقدام کنند و بتوانند ارزش افزوده ای برای واحدهای خود داشته باشند ، ۴۸ فرآورده به فرآورده‌های دارای نشان حلال اضافه شد و اکنون در استان ۵۹ پروانه محصول  و نشان حلال در گیلان داریم که بخش عظیمی از این فرآورده ها مربوط به واحد تولیدی پگاه است.

وی افزود : ۵۶۷ واحد تولیدی فعال در استان داریم که  ۸۹۷ پروانه صادر شده و از این ۸۹۷ پروانه، ۵۷ پروانه مربوط به شرکت پگاه است و بازخورد کیفی محصولات پگاه در بازارها نشان می دهد که از لحاظ کیفیت ، مردم رضایت بالایی از محصولات دارند .

معصوم نژاد گفت : انشاالله تا پایان سال تعداد پروانه های حلال استان گیلان سه رقمی خواهد شد .

فرزاد کوه نژاد مدیر عامل شرکت پگاه گیلان نیز در این نشست ضمن عرض خیرمقدم  اظهار داشت : شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان یکی از شرکت های متعلق به صنایع شیر ایران و زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور است .

وی افزود : در حال حاضر ۲۱۹ نفر نیرو به طور مستقیم با شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان مشغول به فعالیت هستند و در بخش توزیع محصولات نیز ۳۰۰ نفر در پخش سراسری فعالیت دارند .

کوه نژاد اضافه کرد : در ۹ ماهه ۱۴۰۲ میانگین شیر روزانه به ۱۳۴ تن رسید و در دی ماه اکنون روزانه به ۱۴۰ تن دریافتی شیر داریم .  به صورت روزانه ۱۱۰ تن محصول تولید شده از شیر در بازار گیلان و نقاط مختلف کشور عرضه می شود و ۱۷۰ تن در ماه نیز صادرات محصولات داریم که عمده کشورهای مقصد ما ،کانادا دو محموله ،کشورهای آذربایجان ،افغانستان، عراق و پاکستان می باشد.

کوه نژاد در خصوص محصول جدید شرکت پگاه گفت: محصول جدید  ” پنیر سیاهمزگی” در سال جاری عرضه شد که نشان استاندارد آن اخذ گردید و صادرات این محصول را به جمهوری آذربایجان به میزان یک تن و نیم آغار کردیم و در ماه گذشته صادرات این محصول به ۲۲ تن به کشور آذربایجان رسید و امید است که این رقم به ۳۰ تن صادرات محصول پنیر سیاهمزگی برسد .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34225

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: