دیپلماسی اقتصادی یک ضرورت جدی برای گسترش روابط تجاری است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : دیپلماسی اقتصادی یک ضرورت جدی برای حضور در بازارهای هدف منطقه و گسترش روابط تجاری بویژه در اوراسیا است.

به گزارش باز باران خبر، یونس رنجکش  روز شنبه در جلسه میز اوراسیای استان گیلان اظهار داشت : با توجه به شرایط تحمیلی بر اقتصاد کشور و همچنین شرایط دوران کرونا ویروس باید بتوانیم از ظرفیت های موجود در اتحادیه همکاریهای اقتصادی اوراسیا  و موقعیت هم مرزی با کشورهای همسایه  استفاده بهینه را ببریم.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی و تجار باید به سمت بهره مندی از مزیتهای حضور در بازار کشور همسایه و همچنین اتحادیه همکاری های اقتصادی، اوراسیا هدایت شوند و این مهم بیش از همه نیازمند دیپلماسی اقتصادی قوی ، بازار یابی و نیاز سنجی در بازار هدف و آموزش و آشنا سازی تجار و بازرگانان است. 
وی با بیان این که  گیلان به دلیل قرار گرفتن در کانون داد وستد های این اتحادیه و وجود زیرساختهای مناسب حمل و نقل بندری ، ریلی و ترانزیت و جاده ای و همچنین وجود تولیدات مناسب نیاز بازارهای هدف کشورهای همسایه از مزیتهای بسیاری برخوردار است خاطرنشان کرد:  این اتحادیه باید بتواند با برنامه ریزی های بهتر و آموزش تجار و صاحبان صنایع تولیدی از این موهبت بهتر استفاده کند. 
وی با اشاره به هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات امسال از استان از سوی استاندار تصریح کرد:  با توجه به توانمندی های استان و با توجه به زیرساخت های موجود از یک سو  و از سوی دیگر تجربه تحقق صادرات هدف گذاری شده  بالای ۵۰۰ میلیون دلار در سال گذشته ؛ این  میزان صادرات از استان نیز قابل تحقق است.
به گفته عضو میز اوراسیای گیلان؛  تمام تلاش های دستگاه های اجرایی باید معطوف به تسهیل گری در شرایط صادرات و حضور موفق بازرگانان و تجار در بازارهای جهانی به ویژه منطقه حاشیه خزر و اوراسیا باشد.
رنجکش یادآور شدند : بنادر آستارا ، انزلی و کاسپین منطقه آزادبندر انزلی، راه آهن آستارا-آستارا و مرز زمینی آستارا از موقعیتهای خاص استان در کنار سابقه و تجربه داد و ستد  در تجارت و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه حاشیه کاسپین و اتحادیه اوراسیا با محوریت روسیه  است که نقش مهمی در تحولات اقتصادی  کشور و روابط تجاری دنیا دارند.
وی افزود : آنچه اکنون بیش از همه مهم است تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و برقراری رایزنی های مناسب  در مسائل اقتصادی و پیدا کردن راهکارهای جدید در پایداری روابط و توسعه همکاری های تجاری مربوطه با آنها است.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان  تکمیل زیرساختها ، تقویت ناوگان حمل ونقل دریایی و زمینی ، آموزش تجار و بازرگانان  با محوریت اتاق بازرگانی گیلان را از مهمترین نیازهای استان عنوان وبیان کرد : این موارد از جمله موضوعاتیست که در جهش تولید و موفقیت کشور و استان در کسب بازارهای هدف صادرات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
وی با بیان اینکه در شرایط امروز باید بتوانیم با حضور به موقع برای دسترسی آسان به بازارهای هدف زمینه های توسعه اقتصادی کشور را فراهم آوریم ، خاطرنشان کرد:  ایران با محوریت ارتباطی استان گیلان برای کشورهای عضواوراسیا  دارای مزیتهای بسیاری در تجارت به ویژه به دلیل کوتاهی مسافت ، زمان مناسب و ارزان بودن حمل ونقل است که باید از این فرصت با راهکارهای مناسب و روش های تسهیل گرانه بهتر استفاده کنیم.

گفتنی است در حال حاضر دبیرخانه  اوراسیا در گیلان و با محوریت این استان فعال است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31953

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: