برچسب های نامرئی!

اتومبیل جلویی لاک پشت وار پیش می رفت و با اینکه مدام بوق می‌زدم، راننده توجه ای نمی کرد و به من راه نمی داد تا بتوانم سبقت بگیرم!
داشتم خونسردی ام را از دست می‌دادم که یکدفعه چشم من به برچسب کوچکی روی شیشه‌ عقب خودروی جلویی افتاد که نوشته بود: “نقص فنی، لطفا صبور باشید!” و این نوشته همه چیز را تغییر داد!
بلافاصله آرام گرفتم و سرعت ماشینم را کم کردم؛ راستش حتی مراقب آن ماشین و راننده اش هم بودم! و این موضوع باعث شد تا حتی با چند دقیقه تأخیر به خانه برسم اما مشکلی نبود. ناگهان در ذهنم فکری به من تلنگر زد:
“اگر آن برچسب نبود من صبوری به خرج می‌دادم؟” چرا برای بردباری در برابر مردم به برچسب نیاز داریم!؟ و دست آخر اینکه اگر مردم برچسب هایی به پیشانی خود بچسبانند با دیگران صبورتر و مهربان خواهیم بود؟ برچسب هایی همچون: ” کارم را از دست داده ام”، ” در حال مبارزه با سرطان هستم”، “در مراحل طلاق ناجوری گیر افتاده ام”، “عزیزی را از دست داده‌ام”، “احساس بی ارزشی و حقارت می‌کنم”، “در شرایط بد مالی و ورشکستگی قرار دارم” و صدها برچسب دیگر شبیه اینها.
باید باور کنیم که همه درگیر مشکلاتی هستند که ما از آن بی خبر بوده و چیزی از آنها نمی دانیم و حداقل کاری که می توانیم بکنیم، صبر و مهربانی است.
دوستان عزیز بیائید به برچسب های نامرئی یکدیگر احترام بگذاریم!


✍ میر ابراهیمی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16847

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: