شهرداران موظف به پرداخت نیم درصد درآمد به کتابخانه ها هستند

فرماندار شهرستان رشت گفت: شهرداران موظف به پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به امور کتابخانه ها هستند و نمی توانند از پرداخت آن سرباز زنند.

به گزارش باز باران خبر، علی فتح اللهی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت افزود: در این ارتباط مبالغی که شهرداران باید به کتابخانه ها پرداخت کنند مشخص و  نحوه پرداخت اعلام شده است.

وی اظهار داشت: اگر چه در حوزه کتابخانه ها زیرساخت ها و امکانات نیاز است اما همه چیز به پول ارتباط ندارد بلکه باید به فرهنگ سازی در ارتباط با کتاب و کتابخوانی اهتمام شود.

فتح اللهی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه در مورد مسائل  شهرداری ها در پرداخت نیم درصد درآمد به کتابخانه ها گفت: عدم درآمد ثابت از جمله دغدغه های شهرداری هاست لذا تحقق موضوع مدیریت واحد شهری ضروری است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات در حوزه کتابخانه ها باید همکاری های لازم انجام شود، اضافه کرد: اگر قرار بود که کتابخانه ها خود مشکلاتشان را مرتفع کنند  توان آن را داشتند دیگر نیازی به دستگاه های ذیربط نبود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات و مصوبات آن باید کاربردی باشد، بیان داشت: در مصوباتی که در این جلسه بیان شد به برنامه ها توجه نشد بلکه در ارتباط با پول بیشتر صحبت شد.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل میباشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13239

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: