احداث سومین واحد تولیدی در مجتمع فولادگیلان جهت تولید ورق گالوانیزه

️واکسیناسیون پرسنل مجتمع فولاد گیلان 
️افزایش ۳۰۰درصدی آب،برق و گاز واحدهای تولیدی کارخانجات صنعتی

باز باران خبر/ نشست خبری مجتمع فولاد گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد. 
به گزارش باز باران خبر؛ در ابتدای این نشست قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان ضمن تشکر و قدردانی از خبرنگاران گیلانی اظهار کرد: اصحاب رسانه گیلان مثل رسانه های سایر استان ها همیشه حامی صنایع کارخانجات و تولید کنندگان خودشان بودند و هستند. 
نوید سیار ثابت، با اشاره به اینکه مجتمع فولاد گیلان برای همه شناخته شده است،تصریح کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش تولید داشتیم که ناشی از تعامل دولت و بخش خصوصی بود. چون میزان مواد اولیه‌ای که نیاز این مجتمع بود،چه از طریق بورس و چه از طریق بازارهای داخلی کشور  برای ما تا حد زیادی تامین شد.

احداث سومین واحد تولیدی در مجتمع فولادگیلان جهت تولید ورق گالوانیزه

قائم مقام مدیر عامل شرکت فولاد گیلان ،با بیان اینکه  تاکنون تغییرات بسیار خوبی در خطوط تولید این کارخانه انجام شده،افزود: یکی از این اقدامات مثبت ما در این زمینه احداث کارخانه سوم مجتمع فولاد گیلان  است که کارخانه ورق گالوانیزه بوده که در سال ۱۴۰۰ در واقع نصب و راه اندازی آن انجام شده است و فکر می‌کنم کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
وی درباره نحوه احداث کارخانه گالوانیزه فولاد گیلان گفت: این کارخانه گالوانیزه با تمام درآمد حاصل از ۲ تا کارخانه دیگر مجتمع فولاد ویک بخش زیادی از سرمایه شخصی خود مالک مجتمع فولاد آقای دانیال زاده بوده است و هیچ تسهیلاتی جهت راه اندازی نصب خرید سخت افزار و نرم افزار این کارخانه از بانک‌های دولتی و خصوصی اخذ نشده است.

استان گیلان دومین تولید کننده ورق فولادی کشور

نوید سیار ثابت در ادامه تصریح کرد:مجتمع فولاد گیلان در واقع با درایت و سیاست‌های کلی که آقای دانیال‌زاده برنامه‌ریزی شده و حمایت ایشان در این اوضاع اقتصادی باعث شده این مجتمع روی پا خود مانده است. برای همین مساله هم ایشان هزینه زیادی را،با توجه به سیاست های کلی دولت متقبل شدند. متاسفانه به دلیل اینکه ما بخش خصوصی هستیم،ابزار لازم را جهت تعرفه نداشتیم. اما لازم به ذکر است که تاکید کنم که همه تمرکز و دغدغه ما روی تولید و جذب دانش فنی و استفاده از ظرفیت‌های سایر کشورها،به ویژه کشورهایی که می توانستند با توجه به تحریم‌ها باما فعالیت و تعامل داشته باشند،بوده است. همچنین ما در مقایسه با سایر استان‌ها از نظر تولید ورق فولادی ما استان دوم هستیم و این شاخصه را من نمی‌بینم که در استان گیلان دیده شده باشد و به آن پرداخته شده باشد.


افزایش ۳۰۰درصدی آب ،برق و گاز واحدهای تولیدی کارخانجات صنعتی 

نوید سیار ثابت، ضمن تشریح آمار هزینه زیرساخت‌های کارخانه گفت:هزینه آب،برق و گاز کارخانه که لازمه خط تولید است ،حدود ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.همچنین آخرین نرخ سال ۹۹ و ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ هزینه پرسنلی ما حول و حوش ۳۷ الی ۳۸ درصد، منفی ۴۰ درصد رشد داشته است. هزینه حمل و نقل و ترابری ما حدود  ۱۰۰ درصد رشد داشته است،همچنین نرخ افزایشی محصول کمتر از ۳۰ درصد رشد داشته که در مقایسه با آن ۳۰ درصد هیچ چیز  نیست. یعنی با یک محاسبه ساده یک اقتصاددانان متوجه‌ می شوید که کل فرایند ما توجیه اقتصادی ندارد.
قائم‌مقام مدیر عامل شرکت فولاد گیلان گفت:به هیچ عنوان برای زیرساخت ها و حامل‌های انرژی از طرف دولت به ما کمکی انجام نشده و تنها عکس العمل دولت در قبال این افزایش نرخ فشار بوده است. بنابراین ما ناچاریم که علیرغم اینکه این عدد به صورت مستقیم به بهای تمام شده و نرخ محصول تاثیر گذار است،بر اساس تصمیمی که دولت گرفته اجازه افزایش قیمت را نداریم. تمایلی هم به افزایش قیمت نداریم. زیرا افزایش قیمت ۳۰۰درصدی برای محصولات ما ،که یک محصول استراتژیک و مادر است ،در تمام‌لایحه های زندگی مردم اثرگذار خواهد بود و فشار عظیمی به جامعه  و در ساخت و ساز به ویژه صنایع پایین دستی وارد خواهد کرد. حال اینکه دولت چه توضیحی داشته که این نرخ ۳۰۰ درصدی را به ما تحمیل کرده، ما سوال کردیم پاسخی نگرفتیم. امیدوارم از طریق شما اصحاب رسانه لااقل به یک پاسخ منطقی برسیم که ما هم بتوانیم متقاعد شویم.
وی با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی نرخ فولاد از طرف دولت منجر به افزایش ۳۰۰ درصدی تولید محصول می‌شود،بیان کرد:در حال حاضر ما مواد اولیه را حدود ۲۱  هزار تومان خریداری می‌کنیم. بین ۲ تا ۳ هزار تومان هزینه حمل و بارگیری و تخلیه و نصب است،که با احتساب این موارد حدود ۲۳۵۰۰  برای ما تمام می شود. نرخ فروش محصول مورد امروز که دارم با شما صحبت می کنم کمتر از ۲۴ هزار تومان است.یعنی کیلویی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان تفاوت بین مواد اولیه و محصول است. با فرآیند به این وسیعی،شما اگر استهلاک را محاسبه کنید، هزینه پرسنلی هزینه زیرساختی را هم به این مجموعه اضافه کنید می‌بینید که یک کیلو ورق ما برای ما ۳۰ هزار تومان هزینه دارد.
نوید سیار ثابت، در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه فروش هر ورق فولاد ۲۴ هزار تومان است ،افزود:شما به راحتی می توانید محاسبه کنید،که یک نفر چقدر به عنوان یک سرمایه گذار می‌تواند انگیزه داشته باشه که با این روند نامتعادل اقتصادی کارش را ادامه بدهد و با همین در واقع نابسامانی پولی و ارزی و اقتصادی به فکر توسعه مجتمع و راه اندازی کارخانجات دیگر باشد. واقعیت این است که آقای دانیال‌زاده به فکر سود و ارزش افزوده نیست و به فکر بخش تولید و اشتغال است و رسالت خودشان را در امر تولید و اشتغال پایدار تا آنجایی که می توانستند به عنوان یک انسان به عنوان یک شهروند به جا آورد که من به نوبه خودم از طرف خودم و جامعه کارگری کشور از ایشان قدردانی می کنم.
قائم‌مقام شرکت فولاد گیلان گفت:به عنوان یک مسئول که عاملیت در تولید فولاد دارم،به صراحت اعلام میکنم که ادامه این روند فشار عظیمی را به جامعه و به ساخت و ساز و تولیدات و صنایع پایین دستی وارد می‌کند. ماباید به فکر ورود سرمایه‌گذاران جدید در هم در عرصه تولید باشیم . در صورتی که در این حوزه هر سرمایه‌گذاری  با یک محاسبه  اولیه  از سرمایه‌گذاری امتناع می کند،چون شرایط ما  توجیه  اقتصادی ندارد. به نظرم دولت باید کاری کند که امثال  آقای دانیال‌زاده زیاد تر بشوند. انگیزه و تفکر آقای دانیال زاده با رفتار خوب دولت تکثیر بشود و سرمایه‌گذاران این رغبت را داشته باشند که بیایند و موارد مشابه مجتمع فولاد گیلان را در استان گیلان و استان‌های دیگری که مشکل محرومیت اقتصادی و اشتغال دارند،ایجاد بکنند.


اختصاص ۲ هزار دُز واکسن سینوفارم به کارکنان مجتمع فولاد گیلان 


نوید سیار ثابت،با اشاره به واکسیناسیون پرسنل کارخانه فولاد گیلان گفت:در حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم روزانه به کارخانه فولاد رفت و آمد می‌کنند که  اگر این عدد ضربدر عدد منطقی۳ یا ۴ که میتواند جمعیت هر خانوار باشد بکنیم، یک عدد خیلی بزرگ و قابل توجهی به دست می‌آید. به طوری که این جمعیت  قابل توجه در سطح استان در حال رفت و آمد و زندگی و تعامل با سایر افراد هستند. لذا با توجه به اهمیت واکسیناسیون پرسنل کارخانه فولاد گیلان از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان درخواست کردیم،که واکسیناسیون واحدهای تولیدی را در اولویت بدهند. در نهایت با توجه و همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شخص آقای دکتر سالاری و دکتر حیدرزاده معاون ایشان‌درخواست ما را پذیرفتند و در نهایت به ما دو هزار دُز واکسن سینوفارم تخصیص دادند. ما از این دو هزار دُز واکسینه کردن کارکنان را شروع کردیم.البته یک سری از کارکنان ما به دلیل شرایط سنی و شرایط خاصی که داشتند از قبل واکسینه شده بودند،که ما با اجازه آقای دانیال‌زاده از باقیمانده سهمیه مان،خانواده های پرسنل کارخانه را واکسن زدیم.همچنین دانشگاه علوم پزشکی از ما خواست با توجه به امکانات خیلی خوبی که ما از نظر پرسنلی کادر پزشکی و پیراپزشکی و تجهیزات کلینیکی داریم واکسیناسیون واحد‌های تولیدی همجوار خودمان را نیز بر عهده بگیریم که  آقای دانیال‌زاده از این کار استقبال کرده و تاکید کردند که مجتمع فولاد گیلان در این کار خیر سهیم شود.
نوید سیار ثابت در پایان این نشست خبری تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون کارکنان مجتمع فولاد گیلان و خانواده هایشان چه از حیث تداوم تولید و از نظر قطع زنجیره انتقال ویروس رایزنی های گسترده ای در سطوح  کشوری و استانی انجام شده تا سهمیه ای برای این مجتمع معظم اختصاص یابد. که در این راستا اولا از مالک و مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان بابت ایجاد امکانات پزشکی و کلینیکی در کنار خطوط تولید و همچنین از دکتر سالاری ( رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ) و دکتر حیدرزاده ( معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی) صمیمانه قدردانی می نمایم.

سرپرست کلینیک مجتمع فولاد گیلان با بیان اینکه با پیگیری مسئولان مجتمع فولاد گیلان واکسیناسیون پرسنل کارخانه در حال انجام است،افزود: خوشبختانه تاکنون بیش از ۸۵۰ نفر از پرسنل این مجتمع واکسینه شدند و بقیه کارکنان در طی روزهای آینده واکسینه می شوند.
سرپرست کلینیک مجتمع فولاد گیلان با اشاره به وجود درمانگاه تخصصی در مجتمع فولاد گیلان گفت: این درمانگاه بر اساس استانداردهای رایج درمانگاهی و با مشاوره‌کادر پزشکی سازمان بهداشت و درمان راه اندازی شده است.
وی افزود: درمانگاه‌ مجتمع فولاد گیلان به کلیه لوازم اورژانسی از جمله دستگاه DC شوک، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه فشار سنج، ترازوی قد و وزن، دستگاه نوار قلب ECG به همراه متعلقات، لارنگوسکوپ و سایر ملزومات تجهیز شده و علاوه بر آن یک دستگاه آمبولانس در این درمانگاه  مستقر است،تا در صورت بروز حوادث ناگهانی امداد پرسنل به سرعت انجام شود. 
وی افزود:خوشبختانه فولاد گیلان با توجه به امکاناتی که دارد و با توجه به تشکیل کمیته ایمنی و بهداشت قوی، نیروهای کارآمد و همانطور که میبینید تشکیل این مجموعه بهداشتی سعی کرده که با تمام تلاش خود و حوادث را کاهش دهد و همچنین در صورت بروز حوادث به بهترین نحو به حادثه دیدگان کمک بکند.
وی افزود:ما با شروع ویروس کرونا ،با هزینه خود شرکت ماسک بین پرسنل توزیع کردیم،تست پی سی آر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین کارکنان زحمتکش مجتمع فولاد گیلان انجام شد و با وجود کلینیک تخصصی در کارخانه به جرات میتوانم بیان کنم که تا حد زیادی عملکرد ما در این زمینه موفقیت آمیز بوده است.

همچنین کادر پزشکی و پرستاری کلینیک مجتمع فولاد گیلان و کارکنان کارخانجات در بازدید خبرنگاران از این مجتمع ضمن بیان ابراز رضایت از عملکرد مدیرعامل و هیات مدیره محترم مجتمع فولاد گیلان اظهار داشتند: از مدیر عامل مجتمع فولاد و همه مسئولانی که در این مجتمع همواره بر سلامت پرسنل تاکید دارند تشکر می کنیم.چرا که روند واکسیناسیون پرسنل این مجتمع با بهترین کیفیت و بدون هیچ گونه تبعیضی انجام شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21300

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: