طی سالجاری ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده ایم

 

بازباران خبر- مجید مصطفوی: صبح دیروز شنبه ۲۳دی ماه و به مناسبت پنجاه و ششمین سالروز آغاز فعالیت صندوق تامین خسارت های بدنی مراسمی  با حضور علیرضا یزدانی رئیس ستاد دیه استان گیلان در دفتر این صندوق  برگزار شد.
مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی شعبه گیلان در ابتدای این مراسم گفت: وقتی که تصادفی اتفاق می‌افتد و خودرو  یا افراد در آن حادثه آسیب می‌بینند، جبران خسارت افراد ثالث آسیب‌دیده بر عهده‌ بیمه شخص ثالث راننده مقصر است؛ اما گاهی پیش می‌آید که مثلاً راننده مقصر شناسایی نمی‌شود.
مرتضی راه پیما افزود: طبق ماده ۱۲و ۱۳ بیمه اجباری، بیمه‌گر ها مکلفند خسارت بدنی تعلق‌گرفته به شخص ثالث را به قیمت روز   پرداخت کنند؛ در این شرایط صندوق تامین خسارت‌ های بدنی به کمک افراد زیان‌دیده می‌آید.
وی اضافه کرد: بدین منظور صندوق تامین خسارت های بدنی در سال جاری صد میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.
مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی گیلان با اشاره به بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه گفت: با مجوز وزارت اقتصاد و دارایی دارندگان وسایل نقلیه موتوری به شرط خرید بیمه یکساله، جرایم دیرکرد بیمه شان ۱۰۰ درصد بخشیده شد که این طرح در استان با استقبال روبرو شده است.
راهپیما خاطرنشان کرد: گیلانی‌ها برای  ماشین آلات کشاورزی و موتور سیکلت خود و  دیگر وسایل نقلیه موتوری می توانند از  بیمه بهره‌مند شوند تا به مشکلات بعدی مبتلا نشوند.
رئیس ستاد دیه گیلان نیز در این جلسه گفت: پنجاه و ششمین سالروز آغاز فعالیت صندوق تامین خسارت های بدنی، امیدبخشی  در دل انسانهای ناامید است و هدف همه ما  امید بخشی در دل انسان های ناامید است.
علیرضا یزدانی  با اشاره به زندانیان جرایم غیر عمد و برگزاری گلریزان متعدد در ۱۴مرکز  استان و همچنین کمک ۱۱میلیارد تومانی خیرین در این جشن ها و همچنین تصویب بودجه در این خصوص اظهار کرد: محکومیت زندانیان مالی بیشتر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه، نفقه، ضمانت بانکی و یا ناتوانی در پرداخت خسارات مالی حوادث رانندگی ناخواسته و غیر عمد بوده که در سال جدید تا این لحظه ۱۹۸زندانی غیرعمد با بدهی ۲۱۵ میلیارد تومان و ۴۰میلیارد تومان هم تخفیف گرفته شد تا زندانی به آغوش خانواده باز گردد.
وی یاد آورشد: در حال حاضر زندانی برای تصادفات نداریم، اما
بیشترین زندانی در جرایم غیرعمد مالی بوده که شامل ورشکستگان مشاغل و تولیدکنندگان را تشکیل می دهند که در دوران کرونا آسیب دیدند و ورشکست شدند.
وی به آزادی ۳۵۷ زندانی جرایم غیر عمد استان طی سال گذشته از زندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: بدهی این افراد ۳۶۵ میلیارد تومان بود که هزینه آن توسط  ستاد دیه و جمعی از خیران پرداخت شد.

گفتنی است در خاتمه راهپیما، مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی شعبه گیلان درخصوص تامین منابع گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شـده به شخص ثالث در حوادث رانندگی، منابع مالی این صندوق به شرح زیر  است:
۸% از حق بیمه اجباری در قانون صندوق تامین خسارات بدنی
مبلغی معادل با حداکثر یک سال حق بیمه اجباری که از دارندگان وسایل نقلیه‌ای که از خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث سرپیچی می‌کنند، دریافت می‌گردد که به این هزینه اصطلاحاً «جریمه دیرکرد» گفته می‌شود.
همچنین  هزینه‌های دریافتی از مسببان حوادث، دارندگان وسایل نقلیه درآمدهایی که با رعایت قانون ۲۷ از سرمایه‌گذاری وجوه در صندوق حاصل می‌شود.۲۰% از جرایم راهنمایی و رانندگی در کل کشور و۲۰% از تمام هزینه‌های دادرسی و مجازات‌های نقدی به وسیله قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی جرائم موضوع بند پ ماده ۴۴ و بند ت ماده ۵۷ این قانون است وکمک‌های مالی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی که انجام می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34201

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: