تلاش می کنیم تا بیشتر زندانیان مشغول به کار شوند

بازباران خبر: مدیرکل زندان های گیلان با بیان اینکه در راستای برنامه های اشتغال و حرفه آموزی و اولویت های ابلاغی پنجگانه و همچنین تاکیدات رییس سازمان زندان های کشور برای اشتغال زندانیان تلاش می کنیم، گفت : با دارا بودن ۸۵ کارگاه فعال قریب به ۲ هزار نفر از مددجویان مشغول به کار هستند که این خود از لحاظ توانمند سازی، خودکفایی، کاهش آسیب و بالا بردن روحیه فردی موثر است.
محمدی اصل با بیان اینکه در برگزاری کلاس های مختلف حرفه آموزی سازمان های فنی و حرفه ای ،میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی که تلاش‌های آنان نیز در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند می باشد قابل تقدیر است افزود : با دستورات موکد رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و حضور پررنگ مقامات قضایی در جهت اعطای تسهیلات حقوقی اعم از اعزام به کار مددجویان بسیار موثر و پر رنگ است که این خود قابل تقدیر می باشد.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که بیشتر زندانیان مشغول به کار شوند گفت : گیلان دارای ۸۵ کارگاه فعال اعم از صنایع چوب ، لوله کشی ، تعمیر لوازم خانگی ، کیف دوزی ،پرورش گل های آپارتمانی و… می باشد.
مدیر کل زندان های گیلان افزود: این کارگاه ها از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در زندان های استان آغاز کرده و در حال حاضر قریب به ۲ هزار نفر از محکومین زندان ها در آن مشغول حرفه آموزی و کار هستند.
محمدی اصل با بیان اینکه مددجویان پس از محکومیت و ورود به زندان دارای پرونده شخصیتی می شوند، تصریح کرد: مددجویانی که دارای مهارت خاص هستند شناسایی شده و سعی می گردد در رشته خود مشغول به کار شوند و زندانیانی که دارای مهارت خاص نیستند ابتدا با حضور در کلاس ها و کسب مهارت لازم مدرک رسمی به آنان اعطا شده و مشغول به کار می شوند و کلیه آنان دارا ی حقوق مکفی هستند.
وی با بیان اینکه پس از پایان دوره حبس و آزادی، مددجویان می توانند جهت دریافت تسهیلات اشتغال اقدام کنند، گفت: سال گذشته به ۷۲ نفر از مددجویان تسهیلات اشتغال پرداخت کردیم و اکنون شرایط خوبی دارند و تعدادی از مددجویان دیگر را نیز مشغول کرده اند.
مدیرکل زندان های گیلان از پرداخت دو میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارگران کارگاه های این اداره کل طی دو ماهه ابتدای امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: دستمزدها از سه میلیون تومان تا هفت میلیون تومان است؛ همچنین خانواده های زندانیان نیز می توانند در حوزه اشتغال فعال شوند.
محمدی اصل، همچنین از دعوت و حمایت از کارآفرینان در حوزه اشتغال مددجویان خبر داد و اضافه کرد: کارآفرینان با به کارگیری زندانیان می توانند از تسهیلات استفاده نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31350

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: