اجرای مقتدرانه پروژه های طرح میثاق رنگین کمان توسعه شهری

باز باران خبر/ به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، پیشرفت جوامع با ایجاد بسترهای مناسب توسط مجموعه مدیران آن رقم می خورد و در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر با همکاری تنگاتنگ و ایجاد همدلی با مدیریت شهری فضای کار و تلاش برای توسعه شهر رشت را فراهم کرده اند.
ارائه برنامه واقع بینانه و متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی مناطق راهگشای حرکت متوازن برای توسعه شهری محسوب شود و به این منظور طرح های عمرانی رشت در قالب طرح میثاق توسط رحیم شوقی شهردار تدوین شده است.
شهردار رشت با تاکید براینکه همدلی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر سبب تسریع در روند اجرای پروژه های شهری شده است، اظهار کرد: سرمایه انسانی عامل اثرگذار و مهم در موفقیت اجرای پروژه هاست و اکنون آمادگی و همراهی کارکنان به ویژه مدیران شهری در اجرای پروژه ها را شاهد هستیم.
رحیم شوقی به اجرای پروژه های عمرانی شهر رشت در قالب طرح میثاق اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی گیلان به ویژه شهر رشت نهضت آسفالت با هدف روکش آسفالت معابر و خیابان ها را با افزایش تولید کارخانه آسفالت شهرداری در دستور کار قرار دادیم و در هشت ماه امسال ۶۰ هزار تن آسفالت توسط این کارخانه تولید و توزیع شده است.
وی با بیان اینکه برطرف کردن معضل ترافیک معابر شهری در مسیرهای مختلف همواره مورد تاکید شهروندان بوده است، تصریح کرد: سه مرحله برای مقابله با معضل ترافیک توسط مجموعه مدیریت شهری برنامه ریزی شده و در این راستا اصلاح بعضی از معابر، چراغ راهنما، تابلوها و اقدام های فنی مهندسی کوچک که در بازه زمانی کوتاه مدت می توان انجام داد در دست اقدام است.
شهردار رشت، احداث تقاطع های غیر همسطح را از راهکارهای برطرف کردن گره های ترافیک شهری عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی احداث تقاطع های غیر همسطح حمیدیان (شهید حق بین)، آیت الله رودباری، میدان امام حسین (ع) و میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) به طور همزمان آغاز شده و در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۳ ماه به اتمام می رسند.
شوقی با اشاره به اجرای پروژه عمرانی محور کانال شهید سلیمانی (ژ۵) از هلال احمر در جاده انزلی به طرف پستک و پیله داربن تا منگوده به طول حدود ۴ هزار و ۲۰۰ متر، بیان کرد: بازگشایی محورهای لب آب به رودبارتان، خیابان سعدی به میدان سرگل و خیابان شهید عاطفی به خیابان مصباح پشت انبار قندر و شکر در حال انجام است.
وی به یکسری معضل ترافیکی حین اجرای پروژه ها اشاره کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم معابری که در آنها اجرای پروژه داریم با تعریض همان مقدار معبر که در قبل مورد تردد خودروها بود، را با تعریض پیاده روها حفظ کرده و داشته باشیم.
شهردار رشت با بیان اینکه برنامه ریزی مدون برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های طرح میثاق انجام شده است، اظهار کرد: فرآیند اجرای پروژه های شهری به طور منظم آغاز شده تا در بازه زمانی مقرر به بهره برداری برسند.
شوقی به روند مناسب اجرای پروژه های عمران شهری اشاره کرد و افزود: روند اجرای پروژه ها به صورت روزانه مورد بازدید مدیران حوزه عمرانی شهرداری قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه پروژه رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت و در حد فاصل میدان گیل تا بلوار لاکان با هدف کنترل و کاهش ترافیک شهری در شورای عالی کشور به تصویب رسیده است، اظهار کرد: قطعه های بسیاری از رینگ ۹۰ متری که از اراضی شرکت سپیدرود می گذرد، را تملک کردیم.
شهردار رشت به تهاتر بخشی دیگر از اراضی شرکت سفیدرود بابت طلب شهرداری اشاره کرد و گفت: قصد داریم ما بقی زمین ها را در راستای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری خریداری کنیم.
شوقی با اشاره به اینکه تمام فعالیت های شهرداری با اتحاد و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر محقق شده است، بیان کرد: از صبر و شکیبایی شهروندان در اجرای پروژه ها قدردانی می کنم.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33832

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: