آزمایشگاه همکار و مسئولین فنی ، عنصری مزاحم نیستند

وقتی به وارد کننده ذرت و گندم اعلام می کنیم بر اساس  آزمایشات انجام شده، مقدار آفلاتوکسین موجود در آنها ۵ برابر حد مجاز است و نباید وارد کشور شود و این کالا مثل زباله اتمی است و انبار سیلو را آلوده می کند و مصرف کننده را بخطر می اندازد و باید هزینه ایی بابت امحای آن گرفت نه اینکه برای واردات آن به کشور پولی پرداخت شود برای متولیان در استانداری ها، گمرکات و بنادر خیلی قابل درک نیست؟!

به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه خبری اسرار امروز؛ دکتر افشین رحیمی مدیر عامل شرکت صام تک (نیو ساد) در جلسه هم اندیشیمعاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با صاحبان صنایع  با تاکید بر اینکه آزمایشگاه همکار و مسئولین فنی ، عنصری مزاحم نیستند، اظهار داشت: شاید قوانین اینطور نشان می دهد که آزمایشگاه های همکار و مسئولین فنی در حال کنترل صاحب سرمایه و یا واحد تولیدی هستند اما در واقع  بخش اعظمی از فعالیت این دو گروه در قالب کنترل مواد اولیه و روند تولید همراهی با واحد تولیدی  و صاحبان سرمایه است .

رحیمی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در خواست کرد تا برای کمک به واحدهای تولیدی به مسئولین فنیماهیت فنی بدهند و در کنار سرمایه گذار بمانند.

مدیر عامل شرکت صام تک(نیو ساد) با تاکید بر اینکه اهمیت مباحث فنی برای سرمایه گذار بسیار بیشتر از دیگران است چرا که به رضایت بیشتر مصرف کننده فکر می کند، خاطرنشان کرد: وقتی پروتیین ۸۰ درصد از گندمهای وارداتی ، ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین تر از حد مجاز است ، وقتی تمام انبارها و سیلوهای ما در معرض خطر آفلاتوکسین هست چطور انتظار دارید تولید کننده با مشکلات اقتصادی شدید کشور محصول استاندارد تولید کند؟

وی با تاکید بر اینکه هر محصولی که تولید می شود نیاز به کنترل دارد ، اضافه کرد: نمی شود از شکری که رطوبت دارد، از آردی که از گندم حیوانی تهیه شده است، ذرتی که آفلاتوکسین در آن غوغا می کند،گردویی که حتی به درد زباله اتمی هم نمی خورد و … محصولی بهداشتی و استاندارد تولید کرد؟

رحیمی یادآور شد: اکنون ما در جنگ اقتصادی هستیم . لازم است بیشتر در مباحث فنی همکاری و هم اندیشی کنیم. مدیران واحدهای تولیدی بناچار باید از مواد اولیه موجود در کشور برای تولید استفاده کنند و در این مسیر آزمایشگاه های همکار مسئولیت کنترل مواد اولیه و محصول نهایی را بر عهده دارند.

وی که تولید کننده دانش بنیان  است و مسئولیت یک آزمایشگاه رفرنس کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کشور را بعهده دارد و به استاندارد ، وزارت بهداشت و دامپزشکی خدمات ارائه می کند، گفت: وقتی بهوارد کننده ذرت و گندم اعلام می کنیم بر اساس  آزمایشات انجام شده، مقدار آفلاتوکسین موجود در آنها ۵ برابر حد مجاز است و نباید وارد کشور شود و این کالا مثل زباله اتمی است و انبار سیلو را آلوده می کند ومصرف کننده را بخطر می اندازد و باید هزینه ایی بابت امحای آن گرفت نه اینکه برای واردات آن به کشور پولی پرداخت شود برای متولیان در استانداری ها، گمرکات و بنادر خیلی قابل درک نیست؟!

رحیمی با اشاره به اینکه نتایج این آزمایشات خیلی برای وارد کنندگان به لحاظ بهداشتی اهمیتی ندارد، یادآور شد: اگر اصرار بر غیر بهداشتی بودن کالای وارداتی کنیم فکر می کنند برای سود خود در مقام آزمایشگاه همکار یا واحد تولیدی تلاش می کنیم ؟!

وی اظهار داشت: متولیان امر حرف ما را قبول نمی کنند بنابراین به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در تفهیم مسئولین استان  از استاندار تا سازمانهای متولی در اینگونه موارد بسیار نیاز داریم زیرا به نظر می رسد هشدار مکررمسئولین دانشگاه در این موارد شاید عذاب وجدانشان را زیاد کند.

مدیر عامل شرکت صام تک(نیو ساد) خاطرنشان کرد: واژه صنعتی بدون حمایت معنوی دانشگاه در زمینه حفظ امنیت غذایی نه تنها حمایتی از واحدهای تولیدی نیست بلکه خیلی آسیب رسان است. اگر کسی برای امنیت بهداشتی و سلامت جامعه تلاش می کند وی را مثل آهن فروش، آلومینیوم و یا مبل فروشی نبینیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1339

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: