حمایت ارشاد گیلان از طرح‌های با برنامه در حوزه فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: کسانی که در حوزه‌های فرهنگی طرح و برنامه دارند می‌توانند به این اداره‌کل ارائه دهند، ما نیز همه تلاش خود را برای اجرایی شدن طرح انجام می‌دهیم.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، ١٠ تیرماه ٩٨ در دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آستانه‌اشرفیه که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الوصیا(عج) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه استان گیلان دارای سابقه طولانی در حوزه فرهنگی و علمی است، اظهار کرد:  شخصیت‌های علمی و فرهنگی فراوانی در استان حضور دارند که باید از گنجینه علمی آن‌ها نهایت استفاده را کرد تا بتوانیم جامعه را به پیشرفت هدایت کنیم.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در پیشرفت جامعه، گفت: هر جامعه‌ای اگر سعی دارد روبه‌پیشرفت و توسعه برود باید به لحاظ علمی به یک خودباوری برسد و برای انجام این کار باید فرهنگ‌سازی‌های لازم از شخصیت‌هایی مانند دکتر معین انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اذعان بر اینکه دکتر معین همواره سعی در معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه داشت، تصریح کرد: استاد معین در طول عمر باعزت خود همواره سعی در جلوگیری از انجام دوتکه شدن فرهنگ داشت و‌ تلاش کرد تا فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه آن زمان حفظ کند.

فاضلی با تأکید بر لزوم توجه بر آشنایی مردم دیگر استان‌ها با «فرهنگ معین» افزود: باید یک کتاب به‌صورت فشرده در رابطه با فرهنگ نامه معین تهیه شود تا گردشگرانی که به استان گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه وارد می‌شوند با این فرهنگ آشنا شده و آن را به دیگر استان‌ها معرفی کنند.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب «گل‌افشانی» در مراسم چهل و هشتمین سالروز درگذشت دکتر معین بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب، پرس‌وجو کردن از مردم در رابطه ویژگی دکتر معین است که مردم در این کتاب به‌خوبی از شخصیت فرهنگی دکتر معین یاد کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جلسات علمی باید برای مردم مثمر ثمر واقع شود، گفت: مردم کشور دارای ظرفیت علمی بسیار بالایی بوده و‌ انتظار دارند جلسات و‌ مراسمات علمی خروجی مناسب داشته باشد.

فاضلی یکی از کارهای بسیار خوب در مراسم سالگرد دکتر معین را تجلیل از برگزیدگان علمی عنوان کرد و افزود: جوانان برای انجام هر کاری باید انگیزه پیدا کنند و جامعه با نشان دادن اهمیت خود به علم باید جوانان را به‌سوی پیشرفت علمی سوق دهند.

وی، آرامگاه دکتر معین را یک برند برای آستانه‌اشرفیه معرفی و بیان کرد: فرهنگ هر شهر نشان‌دهنده هویت مردمان منطقه است و اگر سعی داریم که هویتمان را نشان دهیم باید فرهنگ‌سازی شود که باید شهرستان آستانه‌اشرفیه از ظرفیت دکتر معین نهایت استفاده را کرده و در کنار حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف، دکتر معین را به‌عنوان برند خود معرفی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر حمایت این اداره‌کل از طرح‌های با برنامه در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: کسانی که در حوزه‌های فرهنگی طرح و برنامه دارند می‌توانند این برنامه را ارائه داده که در کارگروه اشتغال استان بررسی شود و مجموعه این اداره‌کل نیز تمام تلاش خود برای اجرایی شدن این طرح انجام می‌دهد.

پیرو بخشنامه استاندار گیلان به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص سفرهای شهرستانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، روز گذشته به‌همراه معاونین خود و هیئت همراه در آستانه‌اشرفیه حضور یافت و طی این سفر نشست‌هایی جداگانه با فرماندار شهرستان، همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه‌اشرفیه و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31835

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: