صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان:

مطالبه گری رسانه ها باید برای اصلاح امور جامعه باشد

 

باز باران خبر – نشست هم اندیشی مدیران روزنامه های استان گیلان با رئیس کل داد گستری گیلان صبح امروز شنبه در دادگستری گیلان برگزار شد.

در این نشست صمیمی  که حول محورهای رسانه، اقتصاد وصنعت، پسماند و محیط زیست و … برگزار شد،  حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در ابتدا ضمن ارزش گذاری و اهمیت دادن به فعالیت رسانه ها به تبیین و نگاه دقیق و موشکافانه خود در خصوص عملکرد و کارکرد رسانه ها پرداخت و گفت: رسانه های امروزی برخلاف رسانه های گذشته در ابعاد وسیعی با تنوع و جذابیت های متفاوت و جدیدی در جامعه حضور دارند و به معنای واقعی کلمه یکی از ارکان مهم نظام به شمار می روند.

وی افزود:  امروزه جنس رسانه ها به لحاظ نفوذ و تاثیرگذاری بر مخاطبانش متفاوت شده و رسانه ای پر قدرت و دارای اهمیت است که در جامعه تصمیم ساز و نقش آفرین باشد؛ البته رسانه ها می توانند هم به شکل مثبت و هم به شکل منفی نقش داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: در حوزه رسانه هم رسانه های بخش داخلی داریم و هم رسانه های خارجی که بخش خارجی در دست ما نیست و متاسفانه آنها با بد اخلاقی ها، دروغ پراکنی و تشویش اذهان عموم در صدد تخریب افکار عمومی هستند؛ اما ما با رسانه های داخلی که با گرفتن مجوز قانونی در حال فعالیت هستند باید تعامل داشته باشیم و از ظرفیت آنها بهره لازم را بگیریم؛ ضمن اینکه انتظار داریم رسانه های داخلی مقابل هجمه های رسانه های بیرونی ایستاده و با تولید و محتوای درست و مناسب خود با آنها مقابله کنند.

صادقی نیارکی در ادامه با بیان اینکه مطالبه گری امر لازم و ضروری رسانه های استان است، خاطرنشان کرد: شرح مشکلات جامعه، مطالبه به حق و خواسته های منطقی افراد از ضروریات کار رسانه ای است و آنها باید بدون اهانت کردن مطالبه گر باشند و از تملق و چاپلوسی پرهیز کنند. البته مطالبه گری نیز دارای اسلوب و قواعدی است که باید از سوی اصحاب رسانه و خبرنگاران رعایت شود تا حاکمیت با توجه به آن بدان رسیدگی کند.

وی یادآور شد: رسانه های گیلان باید برای رفع مشکلات استان با اولویت بندی موضوعات مطالبه گر باشند تا از این طریق به توسعه برسیم؛ همچنین دستگاه های متولی استان نیز باید خود را موظف به پاسخگویی کنند و درصدد رفع مشکلات و معضلات باشند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه رسانه های داخلی در راستای فعالیت های خود باید توجه داشته باشند که در موقعیت جمهوری اسلامی قرار دارند، گفت: رسانه ها باید روی این اصل فعال بوده و نباید با دروغ پراکنی و نشر اکاذیب جامعه را ملتهب کنند؛ البته اعتقاد دارم که رسانه های داخلی براساس آموزه های خود هر چیزی را نمی نویسند و منتشر نمی کنند، بلکه آنها با رویکردی درست و مناسب به مطالبه گری صحیح می پردازند.

وی ادامه داد: رسانه های داخلی با پرهیز از هیجان ها باید به موضوعاتی بپردازند که برای نظام و کشور هزینه نداشته باشد و اصل مطالبه گری و فعالیت آنها فقط باید برای اصلاح امور، آبادانی و توسعه و پیشرفت زیر ساخت های کشور باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین یادآور شد: موضوع پسماند استان متاسفانه به چالشی برای ما بدل شده که با ابهاماتی روبرو می باشیم و اصولا در اینکه چرا ما در استان با پدیده ای به نام پسماند مواجهه هستیم خود جای سوال دارد که آیا فقط در شهر رشت یا استان گیلان زباله تولید می شود؟ این در حالی است که نرخ تولید زباله در استان حتی از سطح کشور و دیگر شهرها هم کمتر است که برای حل آن نیازمند همراهی و همگرایی همه مسئولان، رسانه های و مردم هستیم.

صادقی همچنین در مورد توسعه نیافتگی صنعتی استان، تعطیلی کارخانجات و مشکلات بیکاری گفت: متاسفانه آمارهای موجود در این راستا صحیح نیست و متولیان حوزه صنعت باید در این خصوص شفاف و با مستندات حرف بزنند!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32860

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: