مجلس برای وضع قوانین تسهیل‌کننده جهت تحقق شعار رونق تولید آماده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به سخنان اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران مبنی بر لزوم تغییر ساختارها برای رونق یافتن تولید گفت: مجلس برای وضع قوانین تسهیل‌کننده جهت تحقق شعار رونق ‌تولید آماده است.

به گزارش باز باران خبر به نقل از تسنیم؛سیدکاظم دلخوش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس برای وضع قوانین تسهیل‌کننده جهت تحقق شعار رونق تولید آماده است بنابراین از مسئولان اتاق بازرگانی کشور انتظار داریم در صورت وجود خلاء‌های قانونی، مراتب را به مجلس انعکاس دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در شعارهای سالانه خود حدود یک دهه است که بر روی مسائل اقتصادی تأکید دارند عنوان کرد: مترقی‌ترین قوانین لازم برای ایجاد رونق تولید توسط مجلس وضع شده است، بنابراین برای تحقق این امر، خلاء قانونی چندانی وجود ندارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس وجود قوانینی نظیر اصل ۴۴ و قانون رفع موانع تولید را در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور راهگشا دانست و تصریح کرد:‌ اتاق بازرگانی،‌ بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید قوی‌تر از این‌ها در حوزه مسائل اقتصادی و نیازهای موجود ورود کنند.

دلخوش در تشریح میزان افزایش درصد منابع صندوق توسعه ملی و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد ابراز داشت: دولت در لایحه بودجه ۹۸ درصد تخصیص درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی را حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته بود، که این مقدار در نهایت با اعمال نظر مقام معظم رهبری تغییر پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۸ و طبق قانون بودجه باید ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی کشور به صندوق توسعه ملی تزریق شود اظهار داشت: مجموع این منابع به وسیله کارگروه‌های رفع موانع تولیدی که در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، برای ایجاد رونق تولید به بخش‌های مختلف تخصیص می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کمک به نهادهایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید از طریق منابع صندوق توسعه ملی را متذکر شد و عنوان کرد: طبق آمارهای موجود حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از وام‌ها و تسهیلات مربوط به بحث رونق تولید، پرداخت شده است.

دلخوش انجام درست وظایف و مسئولیت‌های محوله توسط هر کدام از دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی کشور را ضامن رفع بسیاری از مشکلات کنونی خواند و ابراز داشت:‌ از دولت و همه دستگاه‌های مسئول تحت امر آن انتظار داریم، به گونه‌ای عمل کنند تا مشکلات اقتصادی مردم، پیچیده‌تر این نشود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1331

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: